Selmore ontwikkelt Skoda tool voor de zaterdagwielrenner

Selmore ontwikkelt Skoda tool voor de zaterdagwielrenner
  • Bureaus
  • 14 apr 2017 @ 13:28
  • 32057 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • Creatie

Škoda heeft Selmore - dat vorig jaar het Zaterdag platform met Škoda uitrolde - gevraagd om iets te ontwikkelen voor de zogenaamde zaterdagwielrenners. De wielrenners die in het weekend met een vaste club vrienden regelmatig de fiets pakken en een tocht maken.

Selmore ontwikkelde samen met DigitasLBi een nieuwe tool genaamd Routetour. Daarmee worden wielrenners geïnspireerd om vaker nieuwe routes te gaan rijden. Louk Derks (creatie Selmore): 'De meeste wielrenners rijden één vast rondje dat ze ondertussen wel kunnen dromen. RouteTour creëert drie nieuwe routes op basis van je persoonlijke Strava prestaties, waar vandaan je ook wilt vertrekken. Voor veel wielrenners geldt namelijk: if it's not on Strava, it didn't happen.'

Routetour staat vandaag live (routetour.nl), net voor de belangrijkste Nederlandse klassieker de Amstel Gold Race. Alle soorten wielrenners worden uitgenodigd om RouteTour te gaan gebruiken en feedback te geven. Bijzonder is dat een merk als Škoda het lef heeft gehad om als een start-up te denken. Berno Schokker (manager marketing communicatie bij Škoda): 'We claimen niet voor niets Simply Clever te zijn. We vinden het belangrijk om een hulpmiddel te bieden waar wielrenners echt iets aan hebbem en dat ze zelf ook kunnen verrijken. RouteTour is een mooie combinatie van creativiteit en techniek. De tool bewijst dat Škoda over inlevingsvermogen beschikt.'

Selmore heeft vanaf het begin bewust de samenwerking opgezocht met DigitasLBi. Een tool als RouteTour bedenken en vormgeven voor de zaterdagrenner is interessant, maar voor het waarmaken en slim inrichten ervan is de expertise van DigitasLBi onontbeerlijk gebleken. DigitasLBi heeft het UX uitgewerkt en wist verschillende bronnen zoals Strava, Google maps en Facebook messenger aan elkaar te koppelen. Nathan Coppens (lead innovatieve projecten DigitasLBi): 'RouteTour maakt slim gebruik van praktische tools die wielrenners al gebruiken. Het was wel een uitdaging om deze bronnen te combineren en met elkaar te laten communiceren, zodat big data omgezet kon worden in smart data. Met de toevoeging van de Škoda messenger bot kunnen we real time proactief informatie geven en routes aanpassen voor wielrenners. Bijvoorbeeld als de windrichting verandert of wanneer het erg druk is op de gekozen route.'

Selmore zoekt steeds vaker naar nieuwe samenwerkingen met andere bureaus om hun Guiding Ideas te versterken. Ook om die ideeën op meer manieren dan alleen via communicatie tot leven te brengen. Daarvoor wordt graag gebruik gemaakt van het netwerk van klanten zelf. Als in dat netwerk disciplines ontbreken, worden die vanuit Selmore zelf aangedragen. Daarvoor heeft het bureau een specifiek label in het leven geroepen: Selmore United.  

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken