ConspiracySinc verantwoordelijk voor paviljoen World Expo
- Bureaus
- 19 mei 2017 @ 09:56
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - EvenementInteractie
- 19 mei 2017 @ 09:56
- Redactie Bureaus
De World Expo vindt dit jaar plaats in Astana, Kazachstan en staat in het teken van ‘Future Energy’. Met ‘Low Land, High Energy’ laat de Nederlandse bijdrage alle bezoekers kennismaken met onze mindset en ontdekken welke rol ons land zal spelen in de energietransitie.
Voor de Nederlandse bijdrage aan de World Expo 2017 zocht de projectgroep binnen het Ministerie van Buitenlandse Zaken en de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) naar een aansprekende storyline en creatief concept. Een verhaal dat Nederland, en de wijze waarop ons land, in samenwerking met de rest van de wereld, invulling geeft aan de grote mondiale vraagstukken van vandaag.
Reclame- en activatiebureau ConspiracySinc ontwikkelde dit concept en keerde daarvoor naar de geboorte van onze mindset: de eeuwenlange strijd tegen het water. Het beteugelen van dit natuurgeweld werd een broednest voor een unieke drijvende energie, waardoor we door de tijd heen met veerkracht, innovatie en creativiteit, de handen ineenslaan voor de oplossingen van morgen.
‘Low Land, High Energy’ is een avontuur langs de vele facetten van deze beroemde mentaliteit. Met de nadruk op beleving en co-creatie, dagen we de bezoekers uit om onze ondernemende mindset zelf toe te eigenen.
Hans Driesser, oud ambassadeur in Kazachstan en Commissioner General op het Ministerie van Buitenlandse Zaken, roemt het aansprekende karakter van het paviljoen: 'Informatieve, spectaculaire en interactieve onderdelen zorgen er voor dat alle bezoekers, zowel dagjesmensen als beleidsmakers en bedrijven, kennis maken met Nederland en ontdekken welke rol ons land kan spelen in de toekomst.'
Onderdeel van het concept is een spraakmakende samenwerking tussen Nederland en Kazachstan, genaamd de Holland Innovation Challenge. In een krachtsinspanning tussen Nederlandse en Kazakse studenten en young professionals, werken ze samen aan innovatieve oplossingen om de duurzame economische ontwikkelingen op belangrijke thema’s als water, voedsel en energie een stap verder te brengen. Volgens Daan Stoop van Holland Branding sluit het initiatief perfect aan bij de storyline.
Daan Stoop: 'Het project vormt de ultieme bewijslast van hetgeen waar onze co-creatieve geest toe in staat is. De resultaten van de samenwerking worden dan ook met trots tentoongesteld in het paviljoen.'
ConspiracySinc werkt momenteel samen met het Ministerie van Buitenlandse Zaken, de RVO, Holland Branding, Hypsos, Gestalt, SustainableMotion, MCI en MannCG, aan de productie van de verschillende onderdelen van het paviljoen en adviseert in de verwerkelijking van de Innovation Challenge.
De World Expo loopt van 10 juni tot 10 september.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing