Euro Hockey League krijgt nieuwe muzikale identiteit

Euro Hockey League krijgt nieuwe muzikale identiteit
  • Bureaus
  • 24 mei 2017 @ 10:46
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieBrandingMuziekSport

De Euro Hockey League is de grootste hockey club competitie ter wereld. Sinds 2007 strijden jaarlijks 24 vooraanstaande Europese hockeyclubs om de titel en de EHL bokaal. De wedstrijden worden wereldwijd bekeken door miljoenen mensen, zowel op tv als online. Om verder te bouwen aan een sterk merk heeft BLCKBRD Sound Branding een muzikale identiteit voor de EHL uitgewerkt en geïmplementeerd.

'Wij zijn erg blij met onze eigen sound. Hiermee creëren we een nog grotere beleving voor de EHL liefhebbers, en tillen we het toernooi echt een niveau hoger', aldus Hans-Erik Tuijt, voorzitter van de Euro Hockey League.

Een hockeywedstrijd heeft een aantal specifieke momenten die ondersteund worden door muziek. De muziek van BLCKBRD is gebaseerd op een muzikaal thema van vier tonen dat terug te horen is in verschillende vormen en op verschillende momenten in de wedstrijd. Tijdens de opkomst van de teams komt dit tot uiting in het Anthem, dat klassiek klinkt en de spelers neerzet als helden. De goaltune daarentegen is uitbundig, modern en met veel energie. Ook is er muziek tijdens het video-scheidsrechter overleg en de 40 seconden voorafgaand aan een strafcorner.

De sound van de EHL was al te horen tijdens de KnockOut 16 en KnockOut 8 wedstrijden die in April gespeeld zijn in Eindhoven. De laatste 4 teams: Rot Weiss Köln (DE), Wimbledon (UK), HC Oranje-Rood (NL) en KHC Dragons (BE), strijden om de titel in het weekend van 3/4 juni in Antwerpen.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken