Euro Hockey League krijgt nieuwe muzikale identiteit
- Bureaus
- 24 mei 2017 @ 10:46
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CreatieBrandingMuziekSport
- 24 mei 2017 @ 10:46
- Redactie Bureaus
De Euro Hockey League is de grootste hockey club competitie ter wereld. Sinds 2007 strijden jaarlijks 24 vooraanstaande Europese hockeyclubs om de titel en de EHL bokaal. De wedstrijden worden wereldwijd bekeken door miljoenen mensen, zowel op tv als online. Om verder te bouwen aan een sterk merk heeft BLCKBRD Sound Branding een muzikale identiteit voor de EHL uitgewerkt en geïmplementeerd.
'Wij zijn erg blij met onze eigen sound. Hiermee creëren we een nog grotere beleving voor de EHL liefhebbers, en tillen we het toernooi echt een niveau hoger', aldus Hans-Erik Tuijt, voorzitter van de Euro Hockey League.
Een hockeywedstrijd heeft een aantal specifieke momenten die ondersteund worden door muziek. De muziek van BLCKBRD is gebaseerd op een muzikaal thema van vier tonen dat terug te horen is in verschillende vormen en op verschillende momenten in de wedstrijd. Tijdens de opkomst van de teams komt dit tot uiting in het Anthem, dat klassiek klinkt en de spelers neerzet als helden. De goaltune daarentegen is uitbundig, modern en met veel energie. Ook is er muziek tijdens het video-scheidsrechter overleg en de 40 seconden voorafgaand aan een strafcorner.
De sound van de EHL was al te horen tijdens de KnockOut 16 en KnockOut 8 wedstrijden die in April gespeeld zijn in Eindhoven. De laatste 4 teams: Rot Weiss Köln (DE), Wimbledon (UK), HC Oranje-Rood (NL) en KHC Dragons (BE), strijden om de titel in het weekend van 3/4 juni in Antwerpen.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing