Irritante art director als Action Figure van Adobe en Achtung

Irritante art director als Action Figure van Adobe en Achtung
  • Bureaus
  • 9 mei 2017 @ 11:46
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • BrandingInteractieInspiratieCreatie

Staat er weer zo'n irritante art director in je nek te hijgen? Adobe en Achtung McGarryBowen nemen samen de reclame-industrie op de hak met een wedstrijd waarbij vakgenoten een pratende ‘Hovering Art Director’ action-figure kunnen winnen. De designer-toy is onderdeel van een campagne van Adobe Stock, de stock service in Creative Cloud die de workflow van designers makkelijker maakt.

'Het uitgangspunt was een zeer herkenbare alledaagse situatie voor bijna elke designer. Dit hebben we doorvertaald naar een campagne voor Adobe Stock', vertelt Daniël Sytsma, (Hovering) Creative Director van Achtung McGarryBowen. 'Het idee sloeg zo goed aan binnen de creatieve industrie dat we het nog een stap verder hebben gebracht in de vorm van een limited-edition Hovering Art Director actiefiguur.'

In elke creatieve omgeving vindt je er wel een paar: Limited-edition vinyl actiefiguren. Nu krijgen ontwerpers de kans om hun eigen desktop-criticus te winnen. De opdracht is eenvoudig, deel je eigen ‘hover’ quotes. De action figure met ingebouwde speaker geeft feedback zodra je ‘m aanraakt – met een peinzende blik alleen voorbehouden aan echte hovering art directors. Sytsma geeft toe: 'Ja, eigenlijk is "HAD" een verzameling van alle art directors met wie we ooit hebben samengewerkt.'

Creatieve wijsheid

Op hun website geeft Adobe actiefiguren weg aan de meest originele inzendingen – de jury bestaat vanzelfsprekend uit een team van echte hovering art directors.

YumYum London heeft het ontwerp van de Hovering Art Director voor hun rekening genomen, geproduceerd door Studio Sophisti. De creatieven bij Achtung zijn verantwoordelijk voor de 19 zinnen creatieve wijsheid. De 'HAD' wordt geleverd in een officiële Adobe-doos inclusief het verhaal achter Adobe Stock. Ontwerpers zullen dit echte verzamelobject graag op hun bureau willen hebben. Hij heeft alle clichés van een echte art director, inclusief geometrische tattoos, limited-edition sneakers, skinny jeans, en een notitieboekje vol met prijswinnende ideeën.

Schandalige quotes

Vanaf 8 mei en gedurende twee weken geeft Adobe Hovering Art Director actiefiguren weg aan de meest originele en schandalige quotes. Ontwerpers en creatieven krijgen de kans om hun favoriete gezegdes in te sturen op Hoveringartdirector.com en te delen op social media. De beste inzendingen worden gedurende de wedstrijd ook getoond. Een team van echte hovering art directors zal de winnaars uitkiezen.

Daniël Sytsma, Creative Director bij Achtung McGarryBowen: 'We wilden een  voor de creatieve community herkenbare campagne maken. Zo laten we zien dat Adobe de dagelijkse struggle van designers begrijpt. Zowel de creatieven als de ontwerpers waren bij dit project vanaf het begin betrokken.'



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken