Orange Lions pleit voor meer diversiteit in Cannes

Orange Lions pleit voor meer diversiteit in Cannes
  • Bureaus
  • 3 mei 2017 @ 11:51
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameCreatiePersonaliaCannes

Orange Lions gaat Nederland warm maken voor het reclamefestival in Cannes met een nieuw team. Kerrie Finch (Finch Factor) blijft aan boord, maar wordt dit jaar bijgestaan door Kyra Roest (IAA) en Ine Kim, die eveneens aan Finch Factor is verbonden. Met dit diverse team (Brits, Nederlands en Noors-Koreaans) wil Orange Lions extra inzetten op het aantrekken van nieuwe doelgroepen.

Sinds 2013 wordt Orange Lions geleid door Kerrie Finch en Leendert Mulder (Leo Q), maar deze laatste stopt er nu mee. 'We hebben de afgelopen vier jaar samen veel bereikt, maar vanwege zakelijke omstandigheden in het buitenland kies ik ervoor mijn taken neer te leggen. Kyra en Ine zijn geweldige mensen om samen met Kerrie voort te bouwen aan Orange Lions. Uiteraard blijf ik een vriend van de Cannes Lions-familie.'

Kerrie Finch, CEO van FinchFactor: 'It is a privilege to work with a group of people passionate about promoting equality, diversity and inclusivity within the creative industry. This is not only a reflection of Cannes Lion’s diversity goal, but also a symbol of the Netherlands as a creative hub and home to a multi-cultural community. Adding a broader and more diverse range of voices to our reps team makes us stronger in reaching and connecting to new audiences.'

Kyra Roest, vice-president IAA Europe: 'Diversity asks for involving and including the new generation of creatives. I am keen on motivating and enthusing new talent, whilst continuing the conversation with established authorities and influencers in our industry, and help bridge the gap between the two.'

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken