Cannes: veel brons voor Anomaly, DDB en TBWA

Cannes: veel brons voor Anomaly, DDB en TBWA
  • Bureaus
  • 20 jun 2017 @ 11:05
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • AwardCannesOutdoorReclame

Nederland is de leeuwenjacht in Cannes begonnen met veel brons. Na een prijsloos weekend met de Health en Pharma Lions werd er op maandag wel volop geoogst. Drie bronzen Leeuwen gingen er naar DDB & Tribal en TBWA\Neboko. Anomaly viel zelfs vijf keer in de prijzen met buitenreclame voor Diesel.

Maandag was de prijzenavond voor de categorieën Print & Publishing, PR, Outdoor, Glass en Promo & Activation. Vooral in die laatste discipline had Nederland al prima gescoord met veel nominaties. Vier daarvan leverden een bronzen Leeuw op: TramRoulette van TBWA (voor Holland Casino) en 'Get The Flow' van DDB & Tribal (voor Vodafone) wonnen in deze categorie beide tweemaal.

Ook in Outdoor Lions won TBWA's TramRoulette brons, maar de Nederlandse show werd hier gestolen door Anomaly, dat maar liefst vijf keer bronstig in de prijzen viel met de bij vlagen psychedelische buitenreclame voor jeansmerk Diesel. 

Drie keer brons voor Get The Flow

Ook bij de PR Lions ging er brons naar Vodafone's 'Get The Flow', die daarmee dus al drie keer brons binnensleepte. Met deze app kunnen stotterende kinderen hun spraak op een coole manier oefenen. Met behulp van speciaal geschreven rap- en stotteroefeningen in verschillende tempo’s, oefen je niet alleen spraaktechniek, maar ook rap-skills. Door het trainen van rap-skills wordt stotterende kids een hart onder de riem gestoken om te zorgen dat ze zich niet zo alleen voelen. In de campagne krijgt de 12-jarige stotteraar Mitch uit Volendam hulp van Sanne Hans, Ali B en de app van Vodafone.

Nederland kreeg geen Leeuwen mee naar huis in de categorieën Print & Publishing en Glass.  

Voor J. Walter Thompson Amsterdam, de Nederlandse prijzengrijper van vorig jaar (met The Next Rembrandt), verloopt Cannes vooralsnog minder succesvol. Het bureau haalde met School for Justice (Free a Girl) wel menige shortlist, maar wint er vooralsnog geen prijzen mee. 

Bekijk alle nominaties en winnaars in ons Dossier Cannes Lions 2017.  



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken