TBWA en DDB grossieren in bronzen Leeuwen
- Bureaus
- 22 jun 2017 @ 17:02
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - StorytellingBrandingCampagnesAwardsCannes
- 22 jun 2017 @ 17:02
- Jeroen Mirck
Nederland grossierde in bronzen Leeuwen op de Cannes-uitreiking van woensdagavond. TBWA\Neboko won er zes, DDB & Tribal glorieerde tweemaal en ook Anomaly nam een bronzen beeldje mee naar huis. De meest blije gezichten waren voor productiebedrijf MediaMonks, dat goud, zilver en brons won met buitenlands werk voor Berliner Stadtmission en Legoland.
TBWA\Neboko viel in de prijzen met vier verschillende campagnes: TramRoulette (voor Holland Casino) won twee Media Lions, net als de Question Tea Bags voor Pickwick. De McDonald's-actie op Koningsdag was eenmaal succesvol in diezelfde categorie. Voor de fastfoodketen won TBWA eveneens in de categorie Entertainment for Music, ditmaal met de Maestro-campagne, waarin nietsvermoedende klanten worden verrast door een reusachtig orkest.
DDB & Tribal Amsterdam won wederom met de stottercampagne Get The Flow (Vodafone), ditmaal in de categorieën Media en Entertainment for Music. Anomaly, eerder deze week succesvol met outdoorwerk voor Diesel, won ditmaal een Entertainment Lion met 'Ode to Lesvos', een campagne voor drankmerk Johnnie Walker.
Media Lions
290 nominaties op shortlist. Nederland: 7 nominaties, 6x brons.
- TramRoulette (Holland Casino, TBWA\Neboko) (2x) - 2x BRONS
- Question Tea Bags (Pickwick, TBWA\Neboko) (2x) - 2x BRONS
- King Willem (McDonald's, TBWA\Neboko) (2x) - 1x BRONS
- Get The Flow (Vodafone, DDB & Tribal) - BRONS
Entertainment Lions
191 nominaties op de shortlist. Nederland: 3 nominaties, 1x brons. *
- Quest to Legoland (Legoland Florida, VML i.s.m. MediaMonks) (4x) - 2x ZILVER
- Ode to Lesvos (Johnnie Walker, Anomaly) (2x) - 1x BRONS
- The Shared Story of Harry and Ahmed (Unicef, 180 Amsterdam)
Entertainment for Music
75 nominaties op shortlist. Nederland: 3 nominaties, 2x brons.
- The Maestro (McDonald's, TBWA\Neboko) (2x) - 1x BRONS
- Get The Flow (Vodafone, DDB & Tribal) - BRONS
Design Lions
278 nominaties op shortlist. Nederland: 2 nominaties, geen eremetaal. *
- Words of Welcome (DDB Group Germany i.s.m. MediaMonks) (3x) - 1x GOUD, 1x BRONS
- Food Exhibitionism (Food Exhibitionism Event, JWT Amsterdam)
- Fobo Bottle (Heineken, VBAT)
Product Design
60 nominaties op shortlist. Geen Nederlandse nominaties.
*) Nederlandse productiebedrijven die werken voor buitenlandse bureaus gelden formeel niet als Nederlandse winnaar in Cannes.
Bekijk alle nominaties en winnaars in ons Dossier Cannes Lions 2017.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Leeuwen
- 2017
- TBWA\Neboko
- TramRoulette
- McDonald's
- MediaMonks
- Maestro
- Cannes
- DDB
- winnaars
- Anomaly
- Vodafone
- King Willem
- DDB & Tribal
- TBWA
- Cannes Lions
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing