TBWA en DDB grossieren in bronzen Leeuwen

TBWA en DDB grossieren in bronzen Leeuwen
  • Bureaus
  • 22 jun 2017 @ 17:02
  • 37797 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • StorytellingBrandingCampagnesAwardsCannes

Nederland grossierde in bronzen Leeuwen op de Cannes-uitreiking van woensdagavond. TBWA\Neboko won er zes, DDB & Tribal glorieerde tweemaal en ook Anomaly nam een bronzen beeldje mee naar huis. De meest blije gezichten waren voor productiebedrijf MediaMonks, dat goud, zilver en brons won met buitenlands werk voor Berliner Stadtmission en Legoland.

TBWA\Neboko viel in de prijzen met vier verschillende campagnes: TramRoulette (voor Holland Casino) won twee Media Lions, net als de Question Tea Bags voor Pickwick. De McDonald's-actie op Koningsdag was eenmaal succesvol in diezelfde categorie. Voor de fastfoodketen won TBWA eveneens in de categorie Entertainment for Music, ditmaal met de Maestro-campagne, waarin nietsvermoedende klanten worden verrast door een reusachtig orkest.

DDB & Tribal Amsterdam won wederom met de stottercampagne Get The Flow (Vodafone), ditmaal in de categorieën Media en Entertainment for Music. Anomaly, eerder deze week succesvol met outdoorwerk voor Diesel, won ditmaal een Entertainment Lion met 'Ode to Lesvos', een campagne voor drankmerk Johnnie Walker.

Media Lions

290 nominaties op shortlist. Nederland: 7 nominaties, 6x brons. 

  • TramRoulette (Holland Casino, TBWA\Neboko) (2x) - 2x BRONS
  • Question Tea Bags (Pickwick, TBWA\Neboko) (2x) - 2x BRONS
  • King Willem (McDonald's, TBWA\Neboko) (2x) - 1x BRONS
  • Get The Flow (Vodafone, DDB & Tribal) - BRONS

Entertainment Lions

191 nominaties op de shortlist. Nederland: 3 nominaties, 1x brons. *

  • Quest to Legoland (Legoland Florida, VML i.s.m. MediaMonks) (4x) - 2x ZILVER
  • Ode to Lesvos (Johnnie Walker, Anomaly) (2x) - 1x BRONS
  • The Shared Story of Harry and Ahmed (Unicef, 180 Amsterdam)

Entertainment for Music

75 nominaties op shortlist. Nederland: 3 nominaties, 2x brons.

  • The Maestro (McDonald's, TBWA\Neboko) (2x) - 1x BRONS
  • Get The Flow (Vodafone, DDB & Tribal) - BRONS

Design Lions

278 nominaties op shortlist. Nederland: 2 nominaties, geen eremetaal. *

  • Words of Welcome (DDB Group Germany i.s.m. MediaMonks) (3x) - 1x GOUD, 1x BRONS
  • Food Exhibitionism (Food Exhibitionism Event, JWT Amsterdam)
  • Fobo Bottle (Heineken, VBAT)

Product Design

60 nominaties op shortlist. Geen Nederlandse nominaties.

*) Nederlandse productiebedrijven die werken voor buitenlandse bureaus gelden formeel niet als Nederlandse winnaar in Cannes. 

Bekijk alle nominaties en winnaars in ons Dossier Cannes Lions 2017.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken