Producenten Bas Welling (Wefilm) en Jeroen Koopman (NewBe) ruilen een week van bedrijf

Producenten Bas Welling (Wefilm) en Jeroen Koopman (NewBe) ruilen een week van bedrijf
  • Bureaus
  • 4 jul 2017 @ 09:06
  • 11676 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • FilmZakelijkVideoContent

Producenten Bas Welling (Wefilm) en Jeroen Koopman (NewBe) ruilen komende week een volle week van bedrijf en verschaffen elkaar hierbij volledig mandaat. Het doel van deze 'Company Switch' is te leren van elkaars werkwijze en bedrijfscultuur.

Gedurende een week leggen Koopman en Welling de verantwoordelijkheid van hun bedrijf in elkaars handen. 'We kijken met respect naar elkaars bedrijf en werkwijze, en willen leren van de ander. We doen dit omdat we er persoonlijk, maar ook bedrijfsmatig verder mee willen komen', aldus Bas Welling.

NewBe en Wefilm zijn vergelijkbare bedrijven als het gaat om omvang, leeftijd en focus op de productie van spraakmakende film-ideeën en formats. Tegelijkertijd opereren de bedrijven met een eigen werkwijze in verschillende markten. NewBe is actief in de TV markt met een focus op de nieuwe digitale en on-demand platformen. Wefilm werkt vooral voor merken en reclamebureaus, met een focus op online video met een grote organische verspreidingskracht.

Merken als broadcaster

'In onze eigen markt proberen we allebei voorop te lopen. Vanuit die positie zien we hoe onze bedrijven steeds dichter bij elkaar komen te liggen', aldus Koopman. 'Merken gaan vaker als broadcaster opereren met eigen content, en broadcast-formats zijn vaker afhankelijk van commerciële investeringen. Juist vanwege die verschuivingen in de markt, hopen wij van elkaar the tricks of the trade een beetje af te kunnen kijken.'

Welling en Koopman sparren sinds de oprichting van hun bedrijven regelmatig over voortgang en ontwikkeling, van zowel de markt als hun bedrijven. Welling: 'Gekscherend was het idee al vaker naar voren gekomen, maar toen ook onze teams er enthousiast op reageerden ontstond het idee om het misschien maar eens echt te gaan doen.'

Company Switch op BNR

Koopman en Welling zullen 7, 12 en 17 juli in de ochtend verslag doen van de Company Switch op BNR Nieuwsradio. Aan het eind van de week presenteren ze hun ervaringen voor de teams van beide bedrijven in een gemeenschappelijke bedrijfsborrel. "Dan zal blijken of het experiment iets is dat we collega ondernemers zouden aanraden ook eens te doen," aldus Bas. 

Wefilm is in 2010 opgericht door twee broers die in een radicale verandering geloofden. Het  onafhankelijke productiebedrijf is uitgegroeid tot een collectief van regisseurs en verhalenvertellers die pionieren in baanbrekende reclame, waarin elke film een grote organische verspreidingskracht heeft. 

NewBe is gefocust op de creatieve ontwikkeling en productie van formats voor alle platformen: (S)VOD, lineaire televisie, YouTube, online TV en cinema. Het bedrijf is verdeeld in een fictie en een non-fictie departement en werkt onder andere voor bedrijven als Ziggo en RTL, produceerde onlangs de serie 'Toon' voor KPN Presenteert en in september komt hun eerste bioscoopfilm ‘Misfit’ uit.

Welling en Koopman waren al vaker te gast bij BNR, zoals in onderstaande video. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken