Code D'Azur lanceert 'Woord voor Woord uit de eenzaamheid'

Code D'Azur lanceert 'Woord voor Woord uit de eenzaamheid'
  • Bureaus
  • 21 sep 2017 @ 09:01
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Content

Code D'Azur lanceert vandaag het initiatief 'Woord voor Woord uit de eenzaamheid', dat in het leven is geroepen om aandacht te vragen voor het groeiende aantal eenzame en geïsoleerde Amsterdammers. Dit aantal wordt geschat op 80.000 en is stijgende. Deze stadgenoten worden in alle drukte en gezelligheid door velen over het hoofd gezien. Het doel van het initiatief is om deze mensen uit de eenzaamheid te helpen.

Bekende Amsterdamse auteurs, waaronder Frieda Mulisch en James Worthy, hebben uit eigen ervaring of uit ervaring van een eenzame Amsterdammer een kort verhaal geschreven over eenzaamheid. De verhalen zijn in eerste instantie onzichtbaar op het platform. Bij elke donatie van een woord ter waarde van €2,50 worden de verhalen langzaam maar zeker woord voor woord onthuld. De volledige opbrengst gaat naar De Regenboog Groep om eenzaamheid in de stad te verminderen. Elke donateur ontvangt het verhaal uiteindelijk als mooi opgemaakte pdf in zijn of haar mail.

'Woorden vormen de basis van het idee', zegt Nik Nieuwenhuijs van Code D'Azur. 'Wat volgens ons spot on is, omdat woorden ook de basis vormen van sociaal contact. Juist dat wordt door eenzame mensen zo gemist.' Toen de Regenboog Groep het bureau benaderde met het thema 'eenzaamheid' werd er geen moment getwijfeld. 'We dragen de stad waarin we wonen en werken een warm hart toe. En eenzaamheid is een maatschappelijk zeer relevant thema. Door alle gezelligheid om ons heen vergeten we soms dat het bestaat.'

De campagne wordt gevoerd via tv, print, out-of-home, radio, online en diverse guerilla acties. Het platform uitdeeenzaamheid.nl vormt het hart van het initiatief.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken