Inzending open voor uitgebreide Epica Awards 2017
- Bureaus
- 1 sep 2017 @ 11:20
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CreatieCampagnesAwardReclame
- 1 sep 2017 @ 11:20
- Jeroen Mirck
De Epica Awards 2017 zijn uitgebreid: er zijn twee nieuwe categorieën (waaronder videoclips) en een bredere jury. Bureaus en adverteerders kunnen vanaf nu insturen voor deze door vakjournalisten toegekende reclameprijs.
Met zijn brede focus op advertising, design, PR en digital hebben de Epica Awards een speciale positie ingenomen in de reclamewereld als enige creatieve vakprijs gejureerd door journalisten. Volgens de organisatie hebben alle bureaus die insturen in feite al gewonnen, aangezien hun werk direct onder ogen komt bij de groep professionals die bij uitstek in staat is om de boodschap te verspreiden.
Naast bekende reclamebladen als Adweek, Campaign, Creative Review, Shots en MarketingTribune, heeft de organisatie ook diverse niche-titels toegevoegd als juryleden aan specifieke categorieën.
Van PR tot Virtual Reality
Enkele voorbeelden van specialistische vaktitels in de Epica-jury: op het gebied van Craft krijgt de award steun uit Duitsland van het tijdschrift Digital Production, terwijl ook het Britse PR-platform The Holmes Report zijn stem zal uitbrengen in enkele relevante categorieën. De inzendingen gebaseerd op Virtual Reality zullen worden beoordeeld door de specialistische bladen VRODO en ARVR. Verder is de mode-redacteur van Marie Claire France bereid gevonden om de fashion-campagnes te jureren.
De juryvoorzitter is dit jaar Spencer Baim, Chief Strategic Officer bij VICE Media. De Epica's hebben twee nieuwe categorieën: Music Video en Online & Mobile Services. Deze laatste categorie bestrijkt de reclame voor digitale merken als Airbnb en Uber. De uitreiking vindt ditmaal plaats op 16 november 2017 in de Meistersaal te Berlin.
Bureaus die willen inzenden kunnen hier de Call for Entries lezen. Elke inzender ontvangt een gratis exemplaar van het jaarlijkse Epica Book, met 400 pagina's aan creatieve inspiratie. En natuurlijk kans op eeuwige roem in de stad die traditiegetrouw oost en west verbindt.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- media
- reclame
- Epica
- vakjournalisten
- entries
- Europa
- inzending
- campagnes
- journalisten
- vakprijs
- Epica Awards
- jury
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- ProRail kiest MediaMonks voor arbeidsmarktcommunicatie
Laatste Nieuws
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
- Bifi terug op TV met campagne... 16-04-2024
- Moco Museum ook in Londen, Fitzroy... 16-04-2024
- Finalisten van de Dutch Creativity... 15-04-2024
- Smyle-billboard door 135 000 stappen... 12-04-2024
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing