Jess Gunn en James Crossley winnen JongeHonden-pitch Booking.com

Jess Gunn en James Crossley winnen JongeHonden-pitch Booking.com
  • Bureaus
  • 18 sep 2017 @ 11:23
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PitchesConcepten

Het duo Jess Gunn en James Crossley heeft de openingspitch van JongeHonden gewonnen voor het digitale merk Booking.com. 'Jullie leggen de lat enorm hoog, en dat is alleen maar positief voor alle jong creatieven in Nederland', zegt Luis Ortiz, Senior Global Marketing Communications Creative bij Booking.com. Hij was onder de indruk van 38 ingezonden concepten.

De jury voor de eerste pitch van het nieuwe JongeHonden-seizoen bestond uit een delegatie van Booking.com en twee creative directors van MediaMonks. Het winnende idee van Jess en James (genaamd 'Lost in the world, found at Booking.com') imponeerde de jury. Het creatieve duo speelde in op memorable ervaringen die voornamelijk bij generatie Z niet volgens plan verlopen. Omdat het vaak om (een van hun) eerste reizen gaat, heeft deze generatie wel een thuisbasis nodig. Dat is Booking.com.

Booking.com wil de drie concepten verder ontwikkelen en testen welk concept het beste aansluit op het merk en generatie Z.

Jasper Vierboom, board member van JongeHonden: 'Het is goed dat concepten van jonge creatieven uit ons bestand verder komen dan de tekentafel. JongeHonden wil juist een stukje ervaring meegeven aan deze creatieven. Door middel van een aanpassingsronde en zelfs een productie geven we die groep een uniek kijkje in de keuken.'

Jess Gunn en James Crosslily gaan samen met een deel uit het JongeHonden-bestuur naar Eurobest in Londen in november waar ze meedoen aan een 24-uurscompetitie. Op nummer 2 eindigde het duo Tom Klaver en Susan Zwijgers en op nummer 3 eindigde het duo Arieke van Liere en Jazz Tonna. Booking.com stelde reischecks beschikbaar voor de top-drie. 

JongeHonden kondigt direct tweede pitch aan

Het JongeHonden-bestuur gaat gelijk door met de aankondiging van een nieuwe pitch voor wederom een internationale klant. Via de Pitch Night (aanmelden kan via deze link) worden de creatieven gebriefd met een presentatie van de klant die bekend wordt op de avond zelf. De deelnemers hebben tot en met 28 september om hun concept in te leveren via www.jongehonden.nl.

 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken