Storyboard en De Speld maken minidocu voor innocent

Storyboard en De Speld maken minidocu voor innocent
  • Bureaus
  • 6 sep 2017 @ 11:09
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Video

Storyboard en De Speld & Partners ontwikkelden een minidocu voor smoothie- en sappenmerk innocent drinks. In de video volgen we antiheld Tom die elke kans aangrijpt om de wereld een klein beetje beter te maken.

innocent maakt gebruik van de slimme humor van De Speld en het strategisch en creatief talent van Storyboard. Met deze minidocu - die onderdeel is van de zomercampagne super zijn is een koud kunstje - wil innocent bewustzijn creëren voor het feit dat je iedere dag super kunt maken door kleine dingen net iets beter te doen.

In de video ontmoet de kijker Tom. Deze überenthousiaste hoofdpersoon laat zien dat mensen helpen voor hem iets heel natuurlijks is - het gaat helemaal automatisch. Hij helpt mensen al voordat ze zelf doorhebben dat ze hulp nodig hebben… maar of hij zichzelf ook een held zou noemen?

Ja. Zeker. Tom laat op zijn manier zien dat super zijn een koud kunstje is.

Naast de minidocu op De Speld zijn er vier korte snippets geschoten waarin Toms heldendaden in beeld worden gebracht. Deze verschijnen op Facebook, YouTube en Instagram.

Benjamin van der Kloet, marketing manager innocent Benelux: 'De Speld is het satirische platform van Nederland. Alles is slim geschreven, vaak op het randje, maar nooit er overheen. Bij innocent zijn we gek op goede copy. We zijn er zelf zo’n beetje groot mee geworden.'

Jerome Kuijken, head of advertising De Speld: 'innocent is een maatschappelijk betrokken merk met humor in het dna. Dat zie je terug in alles wat ze doen. Dat past bij ons. Daar komen mooie dingen uit. Het concept ontwikkelden we samen met Storyboard.'

Martijn de Kemp, ceo Storyboard: 'We zijn heel blij dat we voor een mooie partij als innocent drinks in samenwerking met De Speld zowel het creatieve concept als de content hebben geproduceerd. Content die binnen de campagne ‘super zijn is een koud kunstje’ naadloos aansluit bij de interesses van de innocent doelgroep.'

Credits

innocent: Benjamin van der Kloet, Martine Bakker | Storyboard: Martijn de Kemp, Ellen Nijboer, Annabelle Stadhouders | De Speld & Partners: Jerome Kuijken, Daan Unger | Concept: De Speld: Jochem van den Berg, Storyboard: Olivier Biggs | Script: De Speld: Jochem van den Berg, Jop Eikelboom, Peter Buurman, Storyboard: Olivier Biggs | Director: Michiel Peerenboom | Producer: Woolf Franssen | Camera: Klaas Kleiterp, Melissa Bouman | Sound: Pieter van Huystee | Visagie: Lindelotte van der Meer | Productie assistent: Mick Brand

 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken