Digitaal record: MediaMonks wint 200e FWA

Digitaal record: MediaMonks wint 200e FWA
  • Bureaus
  • 27 okt 2017 @ 11:06
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Online advertisingDigitaalAwardBranding

MediaMonks is het eerste bureau ter wereld dat 200 FWA’s heeft gewonnen. De FWA is een internationale competitie voor digitaal werk die al sinds mei 2000 loopt. De jury bestaat uit ruim tweehonderd professionals die dagelijks, wekelijks en maandelijks een prijs uitreiken voor het beste digitale werk.

Nadat MediaMonks in 2015 als derde bureau toetrad tot de FWA 100 Club is het creatieve productiebureau nu de eerste die de grens van 200 FWA’s doorbreekt. Het Nederlandse bureau voert de internationale ranglijst aan sinds 2016 en heeft in de afgelopen twee jaar 76 FWA’s gewonnen.

De 200ste FWA werd vandaag gewonnen met de augmented reality applicatie voor Tommy Hilfiger die een gemiddelde jury-score kreeg van 83 punten. Andere hoog scorende projecten dit jaar zijn: ASM: Into the Wild, Real Estate: Stained Glass, FedEx SoundTrack en FWA-van-de-Maand-winnaars Intel: History Comes Alive en Audi: Enter Sandbox die MediaMonks produceerde in samenwerking met Google, W+K, BBDO, JWT en POL.

“We zijn enorm trots op deze prestatie; een zuiver voorbeeld van een 16-jaar lange teamprestatie van onze Nederlandse Monks, buitenlandse kantoren en klanten waar we voor mogen werken,” zegt Main Monk Victor Knaap. “FWA was de eerste prijs die wij ooit wonnen en is voor ons nog altijd erg speciaal.”

De FWA bekroont innovatief werk op het gebied van digitale productie en design. De online competitie moedigt de digitale industrie aan om de grenzen van technologie op te zoeken en mensen te laten zien wat mogelijk is. FWA’s internationale jury bestaat 100+ mannen en 100+ vrouwen die dagelijks kunnen stemmen op nieuwe inzendingen.

De FWA is in 2000 opgericht als de Favourite Website Awards en bekroonde aanvankelijk alleen websites met hun iconische Site of the Day lintje. Vanaf 2012 begon de FWA ook mobiele projecten te bekronen met een aparte Mobile of the Day Award. De competitie blijft zich sindsdien ontwikkelen door nieuwe categorieën toe te voegen (o.a. virtual reality, augmented reality en installaties) die allen in 2016 zijn samengevoegd onder de noemer ‘FWA of the Day’.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken