Walter Flaat (DAN DNA) Chief Data Officer van Dentsu Aegis

Walter Flaat (DAN DNA) Chief Data Officer van Dentsu Aegis
  • Bureaus
  • 16 okt 2017 @ 12:06
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategieMediabureauPersonaliaBig data

Walter Flaat, managing director van het in 2015 gelanceerde data-label DAN DNA, wordt benoemd tot Chief Data Officer van Dentsu Aegis Network in Nederland. Hij krijgt de supervisie over technologie-ontwikkeling, data governance & privacy, GDPR, data- en tech-partnerships en de integratie met eventuele data-gerelateerde acquisities. Daarnaast wordt hij verantwoordelijk voor het nieuw te lanceren platform M1.

De afgelopen jaren is het Nederlandse DAN DNA een succesvol initiatief gebleken. De specialist krijgt daarom navolging in meerdere Dentsu Aegis Network-landen. Italië, Turkije, Denemarken en Noorwegen kennen inmiddels een eigen 'DNA' – en de verwachting is dat het bureaulabel nog dit jaar in drie continenten een kantoor zal openen. In Nederland bestaat DNA uit 25 specialisten op het gebied van marktonderzoek, DMP/adtech-consultancy, webanalytics, data science, sociologie en gedragswetenschap. In zijn rol als CDO blijft Flaat DAN DNA leiden.

Flaat gaat ook over M1, dat in het eerste kwartaal van 2018 wordt gelanceerd in Nederland. M1 is het adresseerbare targetingplatform van het in 2016 door Dentsu Aegis Network geacquireerde Amerikaanse Merkle. M1, waarvan de wereldwijde uitrol in juni werd aangekondigd, richt zich op het direct adresseerbaar bereiken van consumenten.

Nigel Morris, CEO van Dentsu Aegis Network Americas: 'Wij ondergaan een transformatie als wereldwijde onderneming. Wij geloven dat de toekomst van onze industrie een gepersonaliseerde en direct adresseerbare is – dat een holistisch begrip van het gedrag en motivaties van mensen vereist. Met de uitrol van M1 in de VS en de geplande wereldwijde uitrol – lopen we voorop bij deze ontwikkeling.'

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken