Alfred laat overbodige kosten zien die EasyEnergy niet heeft

Alfred laat overbodige kosten zien die EasyEnergy niet heeft
  • Bureaus
  • 20 nov 2017 @ 17:00
  • 19001 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • KlantenCommercialsCampagnesMarketing

Nederland heeft dit weekend kennis kunnen maken met de nieuwe campagne van energieleverancier EasyEnergy: ’Doe je overbodige kosten de deur uit’. Met deze campagne maakt EasyEnergy duidelijk welke partijen er eigenlijk allemaal verdienen aan de energierekening van de consument. Bij deze nieuwe speler betaalt de consument een lagere rekening omdat het bedrijf deze 'overbodige kosten' niet heeft. De campagne is te zien via tv, radio, print, digital out-of-home, social en online.

Net zoals vele andere energiebedrijven koopt EasyEnergy stroom en gas in op de energiebeurs. Het grote verschil is dat EasyEnergy deze prijs naar eigen zeggen 'één-op-één doorgeeft aan de klant, zonder opslag'. Het energiebedrijf verdient alleen aan maandelijkse vaste kosten per aansluiting. Door overbodige kosten zoals sponsoring en overstapdeals (zoals actie-tarieven en welkombonussen waar de consument uiteindelijk toch zelf voor betaalt) de deur uit te doen, kan EasyEnergy een blijvend goedkopere energierekening aanbieden.

De campagne is ook de start van de samenwerking van EasyEnergy met reclamebureau Alfred International, mediabureau ZIGT en Het PR Bureau. Deze bureaus zijn samen met online bureaus Bikkelhart en Poort80 verantwoordelijk voor de campagne.

Nieuw energiemodel

EasyEnergy lanceert een nieuw model voor de energiemarkt. De consument betaalt maandelijks €5,- voor gas en €5,- voor groene stroom. Hiervoor krijgt iedereen met een slimme meter toegang tot energie voor de échte inkoopprijs. Alle klanten betalen de energiekosten die gelden voor het moment dat ze het afnemen. Volgens onderzoek van Roland Berger, gepubliceerd in De Telegraaf van 8 april 2017, kan een gemiddeld gezin €150,- per jaar goedkoper uit zijn door te kiezen voor een contract met variabele tarieven.

EasyEnergy is een Nederlands initiatief dat onderdeel is van de Easy Family of Brands, onder andere bekend van easyJet. EasyEnergy kenmerkt zich door Hollandse nuchterheid, maar wil daarnaast de energiemarkt uitdagen om consumenten serieuzer te nemen door begrijpelijker, eerlijker en inzichtelijker te opereren.

Credits

Klant: EasyEnergy | Verantwoordelijk bij klant: Maarten Roelfs, Okke Wiarda, Raymond van Eck en Pieter Vroom | Bureau: Alfred International | Account: Mark de Leeuw, Eddy Salfischberger | Creatie: Aad Kuijper, Patrick de Zeeuw | RTV-producer: Charlotte Kempers | Productiemaatschappij: Jonkers Hofstee Film | Regisseur: Hans Jonkers | Producer: Barbra Pronk | DOP: Nico Hovingh | Editor: Kim Hinrichs | Postproductie: Postoffice | Grading: Daphne Maierna | Muziek: C. van Baal, P. Brouwer | Soundstudio: Postoffice | Online: Bannerboy | Mediabureau: ZIGT | Online: Bikkelhart, Poort80 | PR: Het PR Bureau | Media/digital/social: Rogier Bruggeman, Menno Westinga, Marcella de Graaf-van Velsen (ZIGT)




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken