Kokoro maakt internationale campagne 'Duik in Den Haag'
- Bureaus
- 13 nov 2017 @ 09:48
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CommercialsCampagnesKunst & Cultuur
- 13 nov 2017 @ 09:48
- Redactie Bureaus
Gemeente Den Haag jaagt zijn citymarketing aan met een internationale campagne ontwikkeld door Kokoro Amsterdam. Bedoeling is dat iedereen na het zien van de toeristische imagocampagne 'Duik in Den Haag' weet dat de hofstad aan zee ligt. Deze ligging staat centraal, met uiteraard aandacht voor diverse highlights van de stad. Door dit naadloos te laten overvloeien in elkaar, hoopt Den Haag mensen te inspireren om een trip naar de stad én de zee te maken.
In de nieuwe commercial neemt een stel samen letterlijk een duik in een aantal Haagse attracties. Zo zien we ze onderwater het Mauritshuis, de Ridderzaal en de Passage verkennen, om uiteindelijk bovenwater te komen bij de Scheveningse Pier.
Wouter Vanhaeren, creative director Art bij Kokoro Amsterdam: 'De krachtige en tegelijkertijd poëtische onderwaterbeelden, hebben een enorme stopping-power. Zo laten we in een keer zien dat Den Haag en de zee onlosmakelijk verbonden zijn.'
Klara Bosma, campaign-manager bij Den Haag Marketing: 'Veel mensen weten nog niet dat Den Haag zo dichtbij zee ligt. Je staat binnen 10 minuten vanuit de binnenstad met je voeten in de branding! Dat lukt je in geen enkele andere Nederlandse stad. En dat is een ideale combinatie voor een stedentrip: eerst kunst, cultuur, geschiedenis en winkelen. En daarna lekker ontspannen aan het strand.'
De toeristische imagocampagne bestaat uit een tv-commercial, drie online pre-rolls en diverse andere online uitingen. De campagne zal internationaal worden uitgerold en te zien zijn in Nederland, Duitsland, België en het Verenigd Koninkrijk.
Credits
Klant: Gemeente Den Haag
Bureau: Kokoro Amsterdam
Campaign Manager Den Haag Marketing: Klara Bosma
Propositie Marketeer Den Haag Marketing: Jolijn Weisscher
Programmamanager Toerisme Gemeente Den Haag: Peter Stokman
Verantwoordelijke wethouder bij de Gemeente Den Haag: Karsten Klein
Strategy Director: Rik Heijmen
Art Director: Robbert Maruanaija, Boudewijn Pompe
Copywriter: Lynsey Schouten
Creative Direction: Wouter Vanhaeren, Merlijn van Vliet
Project Manager/Agency Producer: Valery Story
Client service director: Frieda Ulsamer de Waard
Director/D.O.P./Photographer: Marcel van der Vlugt
Director’s Assistant: Rose Ieneke van Kalsbeek
Producer: Peter Zeven
Production Manager: Emily Fenstra
Wardrobe dress: Pythia Tarenskeen
VTR & data handler: Maarten Pronk
Offline editor: Jonathan Mechanicus
Online editor: Vincent van Hensbergen
Colorist: Maarten Eshuis
Music & Sound Design: Audentity - Guido Maat
Production Company: Caramel Pictures
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- duik
- citymarketing
- cultuur
- hofstad
- citytrip
- Mauritshuis
- campagne
- commercial
- Gemeente Den Haag
- Kokoro
- Scheveningen
- Den Haag
- duiken
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing