Boomerang ontwikkelt Unicef-campagne #meerdaneendeken

Boomerang ontwikkelt Unicef-campagne #meerdaneendeken
  • Bureaus
  • 12 dec 2017 @ 00:11
  • 9823 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CommercialsStorytellingCampagnesOnline advertising

De nieuwe wintercampagne van Unicef is van start gegaan met een aangrijpende sfeervideo. Boomerang Agency is verantwoordelijk voor het concept en de doorvertaling naar media waaronder televisie, radio en social media.

In een ontroerende video roept de hulporganisatie (met een speciale rol voor de stem van rapper Akwasi) Nederlanders op om via www.unicef.nl/deken een donatie te doen. 

Winterkou bedreigt de kwetsbare gezondheid van Syrische kinderen. De tenten of kapot geschoten huizen waarin zij wonen bieden te weinig bescherming. Geld voor verwarming of warme kleding is er niet. Dekens zijn voor deze kinderen van levensbelang. Om warm te blijven, de wintermaanden door te komen en hoop te houden.   

Rico de Lange, creative director Boomerang Agency: ‘Voor ons is de warmte en geborgenheid die een deken geeft heel vanzelfsprekend. Voor Syrische kinderen is een deken veel meer van dat. Door dat contrast uit te vergroten, vragen we mensen stil te staan bij het lot van deze kwetsbare kinderen.’ 

Credits

Klant: Unicef Nederland | Bureau: Boomerang Agency | Verantwoordelijk bij klant: Angela Baas, Martine Dekker | Concept: Robbert Maruanaija, Rico de Lange, Marco van Houwelingen, Ashleigh Brennan | Strategie: Ronald de Vreede, Lara Mikocki | Regie: Eldin Fetahovic, Robbert Maruanaija | Executive producer: Fikret Fetahovic | Camera: Bart Hol, Olaf van Dam | Gaffer: Paul Roelofse | Best-boy: Age van der Kuip, Michiel Kingma | Styling: Fleur van Ledden Hulsebosch | Visagie: Michela di Simone | Producer: Milou van den Bosch | Editors: Shebanjah Klaasen, Merel van der Putten, Steven Kuijs | Sound Post: Soundsright | Account Manager: Milo Duyff




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken