Dick van Motman global president Dentsu Aegis
- Bureaus
- 7 dec 2017 @ 12:32
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ReclameZakelijkPersonaliaStrategie
- 7 dec 2017 @ 12:32
- Jeroen Mirck
De Nederlander Dick van Motman is gepromoveerd tot global president van de creatieve bureaus van het mondiaal opererende Aziatische reclame-concern Dentsu Aegis Network. Hij neemt die functie over van Masahiko Hibino, die met pensioen gaat.
Voorheen was Van Motman CEO van Dentsu Aegis Network Southeast Asia. Hij trad in dienst bij Dentsu Asia in 2013 als de eerste niet-Japanese regionale topman. Na de fusie met Aegis die in 2014 leidde tot een Dentsu Aegis Network in heel Zuidoost-Azië, werd de Nederlander verantwoordelijk voor alle overnames en fusies van het concern.
Er is een hele carrousel aan benoemingen in gang gezet. Nick Waters, CEO Dentsu Aegis Network Asia Pacific, spreekt van 'strong continuity planning and close collaboration' tussen Dentsu Inc. en Dentsu Aegis Network. 'Hibino-san has been, and will continue to be, a great contributor to the Dentsu Aegis Network business and the appointments of Teeman, Masaya Nakamura, Mitsuyuki Nakamura and Van Motman to their respective roles enables us to build on the momentum within the Dentsu agencies. I thank Yamagishi-san for his contribution to the business in China.'
Baas van 12.000 werknemers
In zijn oude rol gaf Van Motman leiding aan circa 4.000 werknemers van de Dentsu-bureaus in Zuidoost-Azië met een geschatte omzet van 350 miljoen euro. In zijn nieuwe wereldwijde rol als president gaat hij leiding geven aan circa 12.000 werknemers, die samen een geschatte omzet van 900 miljoen euro vertegenwoordigen.
Dentsu Aegis Network is een van de grootste reclame-concerns ter wereld. Dentsu bestaat al sinds circa 1920 en is een van de grootste bedrijven in Japan. Nog maar enkele jaren geleden hebben ze de grootste acquistie ooit in de communicatiewereld gedaan door Aegis over te nemen, voor circa 4 miljard dollar. Binnen Dentsu vallen tien global network brands met per brand weer allerhande ondernemingen. Labels binnen dit grote concern zijn onder meer Carat, Isobar, Merkle, Posterscope, Vizeum en McGarryBowen (waar het Nederllandse Achtung ook onder valt).
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing