JongeHonden-duo behaalt top-5 positie in Eurobest competitie
- Bureaus
- 1 dec 2017 @ 10:23
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Awards
- 1 dec 2017 @ 10:23
- Lucas Boon
De JongeHonden hebben hoge ogen gegooid tijdens de Eurobest 2017 in Londen. Het duo Jessica Gunn en James Crossley behaalde gisteren een top5 positie in de categorie young talent competition.
Eerder dit jaar wonnen Jessica Gunn en James Crossley de JongeHonden-pitch voor Booking.com, waarmee het winnende team niet een reis naar Cannes maar naar Eurobest 2017 in Londen kon winnen.
De Integrated Competition is de Europese variant van de Young Lions competition in Cannes, alleen dan zonder verschillende categorieën. Wel krijgen teams net als in Cannes beperkt de tijd om aan hun idee te kunnen werken. De briefing dit jaar was voor de HeShe foundation, een organisatie die zich inzet voor een onderwerp dat ook dit jaar weer geliefd was op het Eurobest podium: diversiteit. Dit jaar organiseert de HeShe foundation een event in Londen. De vraag aan de teams was helder: bedenk een passende en opvallende campagne voor dit evenement.
Jessica en James vonden al snel een slim inzicht, waardoor zij de hele competitie opvallend kalm bleven. 'Gezien de tijd zijn we voor een van onze eerste ideeën gegaan. We speelden al snel met de gedachte van voornamen. Op het moment dat je iemands voornaam weet, kun je al vooroordelen hebben puur gebaseerd op gender.' Zo bedachten zij 'Without labels' of zoals de jury het noemde 'Donate your first name'. Een krachtig idee, waar ze eigenlijk niets op aan te merken hadden.
En zo is het duo nu een prachtige eervolle vermelding rijker. Hiermee kan het zich rekenen tot de top 5 van de 23 teams die meededen. Brons en zilver is gewonnen door Zweden en goud voor Denemarken.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- james crossley
- eurobest
- jessica gunn
- cannes
- jonge honden
- eurobest integrated competition
- jongehonden
- booking.com
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing