JongeHonden-duo behaalt top-5 positie in Eurobest competitie

JongeHonden-duo behaalt top-5 positie in Eurobest competitie
  • Bureaus
  • 1 dec 2017 @ 10:23
  • 21311 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Awards

De JongeHonden hebben hoge ogen gegooid tijdens de Eurobest 2017 in Londen. Het duo Jessica Gunn en James Crossley behaalde gisteren een top5 positie in de categorie young talent competition.

Eerder dit jaar wonnen Jessica Gunn en James Crossley de JongeHonden-pitch voor Booking.com, waarmee het winnende team niet een reis naar Cannes maar naar Eurobest 2017 in Londen kon winnen.

De Integrated Competition is de Europese variant van de Young Lions competition in Cannes, alleen dan zonder verschillende categorieën. Wel krijgen teams net als in Cannes beperkt de tijd om aan hun idee te kunnen werken. De briefing dit jaar was voor de HeShe foundation, een organisatie die zich inzet voor een onderwerp dat ook dit jaar weer geliefd was op het Eurobest podium: diversiteit. Dit jaar organiseert de HeShe foundation een event in Londen. De vraag aan de teams was helder: bedenk een passende en opvallende campagne voor dit evenement.

Jessica en James vonden al snel een slim inzicht, waardoor zij de hele competitie opvallend kalm bleven. 'Gezien de tijd zijn we voor een van onze eerste ideeën gegaan. We speelden al snel met de gedachte van voornamen. Op het moment dat je iemands voornaam weet, kun je al vooroordelen hebben puur gebaseerd op gender.' Zo bedachten zij 'Without labels' of zoals de jury het noemde 'Donate your first name'. Een krachtig idee, waar ze eigenlijk niets op aan te merken hadden. 

En zo is het duo nu een prachtige eervolle vermelding rijker. Hiermee kan het zich rekenen tot de top 5 van de 23 teams die meededen. Brons en zilver is gewonnen door Zweden en goud voor Denemarken. 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken