Dit zijn de nominaties voor Naam van het Jaar 2017

  • Bureaus
  • 20 dec 2017 @ 12:30
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • BrandingAwardMerkenZakelijk

Wat is de bedrijfsnaam van het jaar? Een achtkoppige jury heeft de tien genomineerden voor de 'Namespotting Naam van het Jaar 2017' bekendgemaakt. De uiteindelijke winnaar wordt 3 januari onthuld op Radio 538 bij 'Evers staat op'.

Sinds 2015 wordt jaarlijks de 'Naam van het Jaar' gekozen. Voorgaande winnaars zijn wolwinkel Wolhalla (2016) en mollenbestrijder De Laatste Hoop (2015). Deze keer zijn dit de tien kanshebbers:

  • Massagesalon Hou je Thai (ingestuurd door Rutger Stoel)
  • Waterkaraf Eau Eau Den Haag  (Jan Griffioen)
  • Biefstukkenrestaurant So de Jus (Margareth Broek) 
  • IJskar Pablo's IJscobar (Silas Bours)
  • Hypotheekadviseur en koffiebar Hypo TakeAway (Hans van Dijk)
  • Verloskundigenpraktijk Goed Bevallen (Wieke Tempelaar)
  • Bootzeilmakerij Bootkapje (Anke Huizinga)
  • Karaokebar Ameezing  (Kees van Dun)
  • Tweedehands bandensite Tweedebands.nl (Marije Duif)
  • Meubelstoffeerderij De Stofwisseling  (P. ten Hove)

Richard Otto, mede-initiatiefnemer en uitgever van het boek Namespotting: 'Steeds meer bedrijven zien het belang in van een sterke en onderscheidende merk- en bedrijfsnaam. Ook het fenomeen Namespotting groeit in populariteit mede door de omarming van het millennialplatform Upcoming.nl, dat onderdeel is van TMG.' 

De juryleden van Namespotting van het Jaar 2017 zijn: Henkjan Smits (oa trainer Business X-Factor en presentator Omroep Max), Marianne Zwagerman (schrijver, presentator en media-criticus), Steven Strijbosch (hoofdredacteur Upcoming.nl), Kakhiel (internetfenomeen), Evelien Udo (merkenjurist RISE Merken), Roger Bloem (blogger/vlogger van Cityguys.nl), Richard Otto (eigenaar Tens Media, uitgever Verdwenen Merken, Namespotting, en Spreekbuis.nl) en Hans Prummel (eigenaar De Naamafdeling, initiatiefnemer Namespotting). 

Namespotting is al meer dan vijf jaar een Nederlands online verschijnsel, waarbij door zogenoemde ‘namespotters’ opmerkelijke merknamen worden verzameld. Naast het boek 'Namespotting' worden op Namespotting.nl en Upcoming.nl de leukste, slimste, merkwaardigste en meest opvallende merk- en bedrijfsnamen door namespotters bijgehouden, met onder andere pedicure Bel me Teen, Cafetaria Hans & Frietje, Bakkerij Slager en Beenhakker revalidatiemiddelen.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken