NS en N=5 brengen emotionele eindejaarsgroet
- Bureaus
- 18 dec 2017 @ 10:51
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - FilmStorytellingCommercialsCampagnes
- 18 dec 2017 @ 10:51
- Redactie Bureaus
In een emotionele eindejaarsfilm laat NS zien dat mooiste bestemming nog altijd thuis is. Reclamebureau N=5 maakte de campagne die wordt begeleid door muziek van Simon & Garfunkel.
Speciaal voor N=5 reisde filmmaakster Jacobine van Hellemond daarom het hele jaar door met de trein. Onderweg filmde ze kleine ontmoetingen tussen reizigers en herkenbare ‘treinmomenten’. Door haar lens krijg je als kijker zo een unieke blik op het treinleven van het afgelopen jaar. De film wordt vanaf 18 december op tv en op social media vertoond.
De film laat zien dat NS Nederland het hele jaar door overal naartoe bracht. Van nieuwjaarsduik tot carnaval tot bezoek aan opa en oma. Van de grote evenementen als Koningsdag, de Rotterdamse marathon en het strand tot het dagelijkse ritje naar naar het werk. De boodschap luidt dat de mooiste bestemming toch altijd thuis is. Zeker zo rond het einde van het jaar.
Van de film is ook een interne variant gemaakt. Hierin staat naast de reiziger ook het personeel centraal. Alle NS-medewerkers ontvangen een mailing met daarin een link naar een minisite. Daar kunnen ze de film bekijken en wordt het voltallig personeel bedankt voor hun bijdrage om Nederland overal naartoe te brengen.
Voor beide films is door Chris & Jef een speciale re-recording gemaakt van het nummer 'Homeward Bound', oorspronkelijk uitgevoerd door Simon & Garfunkel.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- eindejaarsgroet
- feestdagen
- kerstmis
- video
- campagne
- Nederlandse Spoorwegen
- trein
- commercial
- NS
- N=5
- thuis
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing