NS en N=5 brengen emotionele eindejaarsgroet

NS en N=5 brengen emotionele eindejaarsgroet
  • Bureaus
  • 18 dec 2017 @ 10:51
  • 3750 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • FilmStorytellingCommercialsCampagnes

In een emotionele eindejaarsfilm laat NS zien dat mooiste bestemming nog altijd thuis is. Reclamebureau N=5 maakte de campagne die wordt begeleid door muziek van Simon & Garfunkel.

Speciaal voor N=5 reisde filmmaakster Jacobine van Hellemond daarom het hele jaar door met de trein. Onderweg filmde ze kleine ontmoetingen tussen reizigers en herkenbare ‘treinmomenten’. Door haar lens krijg je als kijker zo een unieke blik op het treinleven van het afgelopen jaar. De film wordt vanaf 18 december op tv en op social media vertoond.

De film laat zien dat NS Nederland het hele jaar door overal naartoe bracht. Van nieuwjaarsduik tot carnaval tot bezoek aan opa en oma. Van de grote evenementen als Koningsdag, de Rotterdamse marathon en het strand tot het dagelijkse ritje naar naar het werk. De boodschap luidt dat de mooiste bestemming toch altijd thuis is. Zeker zo rond het einde van het jaar.

Van de film is ook een interne variant gemaakt. Hierin staat naast de reiziger ook het personeel centraal. Alle NS-medewerkers ontvangen een mailing met daarin een link naar een minisite. Daar kunnen ze de film bekijken en wordt het voltallig personeel bedankt voor hun bijdrage om Nederland overal naartoe te brengen.

Voor beide films is door Chris & Jef een speciale re-recording gemaakt van het nummer 'Homeward Bound', oorspronkelijk uitgevoerd door Simon & Garfunkel.




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken