ADCN en Circle Economy lanceren Circular Brands

ADCN en Circle Economy lanceren Circular Brands
  • Bureaus
  • 19 jan 2018 @ 11:09
  • 19492 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • MVOMaatschappijInspiratieKennissessie

De klimaatcrisis vraagt om drastische maatregelen. Merken kunnen daarin een centrale rol spelen. Daarom lanceren ADCN en Circle Economy op 20 februari het Circular Brands-programma. Een eendaagse workshop waarin merken worden gestimuleerd om circulair denken te omarmen als kans voor merkgroei en een positieve impact op de wereld.

Circular Brands is een vooruitstrevend eendaags programma voor brand teams die hun merk op de kaart willen zetten als duurzaam en circulair. Merken die nieuwsgierig zijn naar de kansen van een circulaire aanpak in hun campagnes, activatie, retail, productontwerp en digitale diensten en die de verantwoordelijkheid willen nemen om nog actiever bij te dragen aan circulaire cultuur.

'Consumenten vragen van merken en bedrijven dat ze leiderschap tonen bij grote uitdagingen als klimaatverandering', zegt Dinesh Sonak, managing director van ADCN. 'De circulaire economie is een hot topic op CEO niveau maar nog niet in de marketingwereld. Wat mij fascineert is hoe je – met innovatieve campagnes, producten – consumenten elke dag kan inspireren bij het leiden van een circulair leven. Het vereist veel creatief leiderschap om je merk circulair te maken. Dit is het type creativiteit waar we bij ADCN aan willen werken.'

Designcoaches

In het programma werken marketingteams (en hun bureaus) samen met circulaire experts en creatieve/design coaches zoals Anna van Nunen (Innofest), Lucas Mol (De Gooische Mij.), David Snellenberg (Dawn) en Harald Friedl (Circle Economy). Het programma heeft drie doelstellingen: het definiëren van een circulaire visie en roadmap voor deelnemende merken; het ontwikkelen van een portfolio van impactvolle circulaire merkconcepten en -oplossingen; en het creëren van een groeiend netwerk van circulaire marketingleiders die hun kennis, ervaringen en inzichten delen. ADCN en Circle Economy passen circulaire principes toe op merkniveau en gebruiken design-thinking methoden voor de ontwikkeling van concepten.

De transitie van het ‘take-make-waste’ principe naar een circulaire economie is één van de grootste creatieve uitdagingen van onze tijd. Merken hebben de verantwoordelijkheid en kans om innovatie te stimuleren die consumentengedrag en -cultuur te veranderen. De rol van het merk als brug tussen het bedrijf en de consument is hierin cruciaal. In het programma worden inspirerende voorbeelden behandeld van voorlopers als Patagonia, Fairphone & Ålandsbanken.

Harald Friedl, CEO van Circle Economy: 'Het is belangrijker dan ooit om de relatie tussen merk en consument opnieuw vorm te geven en te versterken, zodat het niet langer draait om lege beloftes, maar om echte waarde. CIRCULAR BRANDS biedt merken praktische handvatten voor circulaire innovatie die consumenten inspireren hun gedrag te veranderen.'

De eerste workshop vindt plaats op 20 februari 2018 in Amsterdam. Wie wil deelnemen kan contact opnemen met ADCN


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events

Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken