Albert Heijn wint Gouden Loeki met 'Appie Christmas'
- Bureaus
- 25 jan 2018 @ 00:37
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - CreatieCommercialsTelevisieReclame
- 25 jan 2018 @ 00:37
- Redactie Media
'Appie Christmas!' van Albert Heijn en TBWA\Neboko heeft de Ster Gouden Loeki 2017 gewonnen. Het is de tweede keer voor AH, dat in 2015 al eens won met ‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’.
De winnaars ontvingen de prijs in Koninklijk Theater Carré uit handen van Ster-directeur Frank Volmer. Voor TBWA\Neboko kon de avond al helemaal niet stuk, want het reclamebureau eindigde met zijn beide nominaties eerste én tweede. Jumbo (Alfred) en Ohra (Joe Public) hadden wellicht te lijden onder het feit dat de eigen fans uit twee commercials moesten kiezen.
Dit is de uiteindelijke top-10 van de Gouden Loeki 2017:
- Albert Heijn: Appie Christmas! (TBWA\Neboko)
- Douwe Egberts: Burendagen (TBWA\Neboko)
- Jumbo: Samen maken we het helemaal Kerst (Alfred International)
- Ohra: Viervoeters (Joe Public)
- Wereld Natuur Fonds: Geef de tijger een toekomst
- Ohra: Schoolvrienden (Joe Public)
- Plus: Goed eten is samen eten (J. Walter Thompson Amsterdam)
- Volkswagen: Zit (DDB & Tribal Amsterdam)
- Jumbo: Gezonder eten (Alfred International)
- Gamma: Achter het behang plakken (Joe Public)
De 22 winnaars van voorgaande jaren: KLM ‘Zwanen’ (1995), Rolo ‘Olifant’ (1996), Melkunie ‘Bommetje’ (1997), Calvé Pindakaas ‘Goal!’ (1998), Gouden Gids ‘Haai’ (1999), Dommelsch ‘Archeoloog’ (2000), Centraal Beheer Achmea ‘Rio’ (2001), Calvé Pindakaas ‘Voetballertje’ (2002), Amstel ‘Klussen’ (2003), Centraal Beheer Achmea ‘Leeuw’ (2004), Planet Internet ‘Moderne Technieken’ (2005), Centraal Beheer Achmea ‘Acupunctuur’ (2006), KPN ‘Goeiemoggel’ (2007), SP ‘Thuiszorg’ (2008), Heineken ‘Walk-in Fridge’ (2009), Calvé Pindakaas ‘Pietertje’ (2010), T-Mobile ‘Altijd Samen’ (2011), Telfort ‘Lekker lang bellen’ (2012), a.s.r. ‘Olli’ (2013), KNGF ‘Buddyhond’ (2014), Albert Heijn ‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’ (2015) en Jumbo ‘Helemaal Kerst met Jumbo’ (2016).
Hoe werkt de Ster Gouden Loeki? Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de 10 mooiste, leukste en populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op. Deze 40 commercials worden opnieuw aan een onafhankelijk panel van Gfk voorgelegd, met als resultaat de 10 finalisten van het jaar. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor 50% bepaald door het publiekspanel en voor 50% door het Nederlands publiek.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing