Alex Normanton creative director MassiveMusic

Alex Normanton creative director MassiveMusic
  • Bureaus
  • 31 jan 2018 @ 09:22
  • 15360 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MerkenPersonaliaMuziekCreatie

Internationaal muziekbureau MassiveMusic versterkt zijn team met Alex Normanton in de functie van creative director Music & Brands. Hij wordt eindverantwoordelijk voor alle creatieve output van MassiveMusic Europe.

Normanton neemt met twintig jaar ervaring in de creatieve industrie een sterke achtergrond mee in strategic design en advertising. Zijn werk werd vele malen bekroond, onder meer door D&AD en Cannes Lions.

Merken worden zich steeds meer bewust van het belang van hun eigen geluid. Hoe muziek en sound-design kunnen helpen bij herkenning, perceptie en betrokkenheid bij hun merk. Met het talent van Normanton aan boord kan MassiveMusic klanten nog beter bedienen, de strategie van het muziekbureau versterken en nieuwe wegen verkennen.

'Massieve' expansie

De komst van Normanton komt op een belangrijk moment voor het internationale muziekbureau. De verschillende vestigingen werken steeds nauwer samen bij de internationale expansie van het Massive-netwerk.

Hans Brouwer, CEO en oprichter van MassiveMusic: 'Steeds meer merken ontdekken de enorme invloed die muziek kan hebben op hun positionering. Daarom zijn we op zoek gegaan naar iemand die ons kan helpen de essentie van merken, hun ziel, te vertalen naar rijke muzikale concepten. Alex heeft jarenlang kennis opgebouwd van merken, design en advertising. En zijn persoonlijkheid past helemaal bij ons unieke MassiveMusic DNA. We zijn erg blij dat hij aan boord is.'

Normanton zegt over zijn aanstelling: 'Ik ben superblij onderdeel te worden van de Massive-familie. En natuurlijk om een belangrijke rol te gaan spelen bij hun wereldwijde expansie. Het heeft even geduurd voor ik een bedrijf vond dat zowel professioneel, intelligent, ambitieus als innovatief is. Een bedrijf waar passie en integriteit altijd bovenaan staan. Een club enorm getalenteerde mensen die ook nog eens een hoop lol met elkaar hebben. Mijn uitdaging is om gedragsveranderend werk te maken en begeleiden. Werk dat consistent en betoverend het verhaal van het merk vertelt, in muziek en geluid, vanuit één big idea.'

Wie is Alex Normanton?

Normanton komt oorspronkelijk uit Halifax (West Yorkshire, Engeland). Hij startte zijn carrière in Londen in 1999, waar hij via de D&AD Student Expo bij Saatchi & Saatchi aan de slag kon. Door de jaren heen werkte hij vanuit verschillende posities voor een breed scala aan klanten, van kleine lokale merken tot grote internationale corporates. Bij hen kon Normanton zijn talent op het gebied van strategie, creative direction, brand identity en implementatie laten zien.

Naast diverse onderscheidingen in de creatieve industrie heeft Normanton ook de publicatie van een boek op zijn naam staan: ‘Signs of Life’, samen met Dave Askwith. Ook zette hij zich in voor de lancering van het geremasterde album ‘Listen Without Prejudice’ van George Michael.

Voor MassiveMusic hem wist te strikken had Normanton zijn eigen designbureau. Onder de vleugels van MassiveMusic zou hij direct aan de slag kunnen voor klanten als Heineken, Philips, KLM en de Premier League.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken