Hans van Walbeek is VEA Legend

Hans van Walbeek is VEA Legend
  • Bureaus
  • 30 jan 2018 @ 21:11
  • 9355 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ReclameCommunicatie

Hans van Walbeek is vanavond tijdens het VEA Legend Dinner in de Amsterdamse Westerunie benoemd tot VEA Legend. Marion Koopman werd eerder vandaag benoemd tot voorzitter van de Vereniging van Communicatie Adviesbureaus. De twintigjarige Tim van der Wiel, oprichter van GoSpooky, is Next Legend.

Hans van Walbeek ontving deze titel omdat hij met het creatieve werk van zijn hand de Nederlandse bureauwereld naar een hoger plan heeft getild en internationaal aanzien heeft verworven. Hij ziet reclame als 'een kwestie van adequaat opvallen'. Bekende slogans uit zijn koker zijn: 'Die moet er hoognodig tussenuit' (Gran Dorado) en 'Postbank, als je van makkelijk houdt.'

Dick van der Lecq omschreef Van Walbeek in zijn speech als 'een bescheiden allemansvriend'. Een man met humor ook, die reageerde met: 'Hallo witte mensen.' Creatieven bestempelt Van Walbeek als 'stervelingen met de benen op het bureau waarbij het lijkt alsof ze heel hard aan het werk zijn.' 

Tim van der Wiel was blij verrast met zijn nieuwe benoeming en benadrukte nog maar even dat hij écht jong is: 'Twee jaar geleden zat ik nog gewoon op de Havo.'


Twee legends aan dezelfde tafel: Van der Wiel (l) en Van Walbeek.

 

 

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken