Gouden Loeki: Jumbo en Ohra maken dubbel kans
- Bureaus
- 10 jan 2018 @ 11:16
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - TelevisieCommercialsReclameAward
- 10 jan 2018 @ 11:16
- Redactie Bureaus
De strijd om de Gouden Loeki 2017 is begonnen nu de Ster de tien finalisten heeft bekendgemaakt. De commercials die nog in de race zijn voor de publieksprijs voor reclame zijn van Albert Heijn, Douwe Egberts, Gamma, Jumbo, Ohra, Plus, Volkswagen en Wereld Natuur Fonds.
Het publiek kan stemmen tot en met maandag 22 januari 12.00 uur op zijn of haar drie favoriete commercials via Stergoudenloeki.nl. Woensdagavond 24 januari wordt de Ster Gouden Loeki uitgereikt in Koninklijk Theater Carré. Dit zijn de tien finalisten:
- Albert Heijn met ‘Appie Christmas!’ (TBWA\Neboko)
- Douwe Egberts met ‘Burendagen’ (TBWA\Neboko)
- Gamma met ‘Achter het behang plakken’ (Joe Public)
- Jumbo met ‘Gezonder eten’ (Alfred International)
- Jumbo met ‘Samen maken we het helemaal Kerst’ (Alfred International)
- Ohra met ‘Schoolvrienden’ (Joe Public)
- Ohra met ‘Viervoeters. Voordelig. Verzekerd.’ (Joe Public)
- Plus met ‘Goed eten is samen eten’ (J. Walter Thompson Amsterdam)
- Volkswagen met ‘Zit’ (DDB & Tribal Amsterdam)
- Wereld Natuur Fonds met ‘Geef de tijger een toekomst’
De 22 Ster Gouden Loeki winnaars van de afgelopen jaren zijn: KLM ‘Zwanen’ (1995), Rolo ‘Olifant’ (1996), Melkunie ‘Bommetje’ (1997), Calvé Pindakaas ‘Goal!’ (1998), Gouden Gids ‘Haai’ (1999), Dommelsch ‘Archeoloog’ (2000), Centraal Beheer Achmea ‘Rio’ (2001), Calvé Pindakaas ‘Voetballertje’ (2002), Amstel ‘Klussen’ (2003), Centraal Beheer Achmea ‘Leeuw’ (2004), Planet Internet ‘Moderne Technieken’ (2005), Centraal Beheer Achmea ‘Acupunctuur’ (2006), KPN ‘Goeiemoggel’ (2007), SP ‘Thuiszorg’ (2008), Heineken ‘Walk-in Fridge’ (2009), Calvé Pindakaas ‘Pietertje’ (2010), T-Mobile ‘Altijd Samen’ (2011), Telfort ‘Lekker lang bellen’ (2012), a.s.r. ‘Olli’ (2013), KNGF met ‘Buddyhond’ (2014), Albert Heijn ‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’ (2015) en Jumbo ‘Helemaal Kerst met Jumbo’ (2016).
Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de tien mooiste, leukste en populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op. Deze 40 commercials zijn opnieuw aan een onafhankelijk panel van Gfk voorgelegd, met als resultaat de 10 finalisten van het jaar. De winnaar van de Ster Gouden Loeki 2017 wordt voor 50% bepaald door het publiekspanel en voor 50% door het Nederlands publiek dat tot en met maandag 22 januari 12.00 uur kan stemmen op Stergoudenloeki.nl.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing