Gouden Loeki: Jumbo en Ohra maken dubbel kans

Gouden Loeki: Jumbo en Ohra maken dubbel kans
  • Bureaus
  • 10 jan 2018 @ 11:16
  • 23347 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • TelevisieCommercialsReclameAward

De strijd om de Gouden Loeki 2017 is begonnen nu de Ster de tien finalisten heeft bekendgemaakt. De commercials die nog in de race zijn voor de publieksprijs voor reclame zijn van Albert Heijn, Douwe Egberts, Gamma, Jumbo, Ohra, Plus, Volkswagen en Wereld Natuur Fonds.

Het publiek kan stemmen tot en met maandag 22 januari 12.00 uur op zijn of haar drie favoriete commercials via Stergoudenloeki.nl. Woensdagavond 24 januari wordt de Ster Gouden Loeki uitgereikt in Koninklijk Theater Carré. Dit zijn de tien finalisten:

  • Albert Heijn met ‘Appie Christmas!’ (TBWA\Neboko)
  • Douwe Egberts met ‘Burendagen’ (TBWA\Neboko)
  • Gamma met ‘Achter het behang plakken’ (Joe Public)
  • Jumbo met ‘Gezonder eten’ (Alfred International)
  • Jumbo met ‘Samen maken we het helemaal Kerst’ (Alfred International)
  • Ohra met ‘Schoolvrienden’ (Joe Public)
  • Ohra met ‘Viervoeters. Voordelig. Verzekerd.’ (Joe Public)
  • Plus met ‘Goed eten is samen eten’ (J. Walter Thompson Amsterdam)
  • Volkswagen met ‘Zit’ (DDB & Tribal Amsterdam)
  • Wereld Natuur Fonds met ‘Geef de tijger een toekomst’

De 22 Ster Gouden Loeki winnaars van de afgelopen jaren zijn: KLM ‘Zwanen’ (1995), Rolo ‘Olifant’ (1996), Melkunie ‘Bommetje’ (1997), Calvé Pindakaas ‘Goal!’ (1998), Gouden Gids ‘Haai’ (1999), Dommelsch ‘Archeoloog’ (2000), Centraal Beheer Achmea ‘Rio’ (2001), Calvé Pindakaas ‘Voetballertje’ (2002), Amstel ‘Klussen’ (2003), Centraal Beheer Achmea ‘Leeuw’ (2004), Planet Internet ‘Moderne Technieken’ (2005), Centraal Beheer Achmea ‘Acupunctuur’ (2006), KPN ‘Goeiemoggel’ (2007), SP ‘Thuiszorg’ (2008), Heineken ‘Walk-in Fridge’ (2009), Calvé Pindakaas ‘Pietertje’ (2010), T-Mobile ‘Altijd Samen’ (2011), Telfort ‘Lekker lang bellen’ (2012), a.s.r. ‘Olli’ (2013), KNGF met ‘Buddyhond’ (2014), Albert Heijn ‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’ (2015) en Jumbo ‘Helemaal Kerst met Jumbo’ (2016).

Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de tien mooiste, leukste en populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op. Deze 40 commercials zijn opnieuw aan een onafhankelijk panel van Gfk voorgelegd, met als resultaat de 10 finalisten van het jaar. De winnaar van de Ster Gouden Loeki 2017 wordt voor 50% bepaald door het publiekspanel en voor 50% door het Nederlands publiek dat tot en met maandag 22 januari 12.00 uur kan stemmen op Stergoudenloeki.nl.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken