René Froger boegbeeld Eyelove

René Froger boegbeeld Eyelove
  • Bureaus
  • 12 jan 2018 @ 12:35
  • 24205 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • PrijsoorlogMerkenEndorsementCommercials

René Froger is vanaf vandaag te zien in de radio- en tv-spots van brillenketen Eyelove. Deze optiek-keten claimt dat het anders dan de meeste concurrenten vaste lage prijzen rekent voor brillen inclusief oogmeting en ontspiegeling. Samen met Froger wil Eyelove de Nederlandse consument overtuigen dat een goede complete bril absoluut niet duur hoeft te zijn.

Paul Berkelmans, directeur van Eyelove: 'Klanten kunnen in eerste instantie niet geloven dat wij niets extra’s rekenen voor een oogmeting, ontspiegeling en kraswerende laag. Bij ons kost een multifocale bril dus echt 99 euro en geen cent meer. Ook René is erachter gekomen dat je niet te veel hoeft te betalen voor een mooie eigentijdse bril.'

René Froger is enthousiast over zijn nieuwe missie: 'Ik was gewend om veel te betalen voor een bril en ik was echt verbaasd dat je bij Eyelove voor zo weinig geld een mooie, complete en goede bril kunt kopen. Je stapt zonder afspraak naar binnen en de oogmeting is altijd gratis. Een bril kopen was nog nooit zo makkelijk en voordelig en dat mag heel Nederland weten.'

Brillenmarkt veroveren

Eyelove is de eerste brillenverkoper in Nederland die lage all-in prijzen rekent voor brillen op sterkte. Veel opticiens lokken nog altijd hun klanten met ogenschijnlijke lage prijzen. Maar eenmaal in de winkel worden veel klanten geconfronteerd met dure maar noodzakelijke extra’s zoals ontspiegeling en een kraswerende laag. Bij Eyelove zijn er geen verrassingen aan de kassa. Een bril op sterkte kost 49 euro en een multifocale bril 99 euro. De aanpak blijkt een succes, want Eyelove groeide in korte tijd uit tot een brillenketen met 150 verkooppunten in Nederland en België. Ieder jaar verkoopt Eyelove zo’n 200 duizend brillen, wat neerkomt op een marktaandeel van bijna 7 procent.

Eyelove is een prijsvechter in de brillenmarkt en verkoopt in Nederland en België brillen tegen vaste lage prijzen via 150 shop-in-shops in apotheken en winkels. Bij ieder verkooppunt kunnen klanten kiezen uit ruim 200 monturen en wordt er gratis een oogmeting verricht met geavanceerde oogmeetapparatuur. Door kwalitatief hoogwaardige brillen te verkopen tegen lage prijzen, wist Eyelove binnen enkele jaren in Nederland een marktaandeel van bijna 7 procent op te bouwen. 

Foto: Nick van Ormondt


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken