René Froger boegbeeld Eyelove
- Bureaus
- 12 jan 2018 @ 12:35
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - PrijsoorlogMerkenEndorsementCommercials
- 12 jan 2018 @ 12:35
- Redactie Bureaus
René Froger is vanaf vandaag te zien in de radio- en tv-spots van brillenketen Eyelove. Deze optiek-keten claimt dat het anders dan de meeste concurrenten vaste lage prijzen rekent voor brillen inclusief oogmeting en ontspiegeling. Samen met Froger wil Eyelove de Nederlandse consument overtuigen dat een goede complete bril absoluut niet duur hoeft te zijn.
Paul Berkelmans, directeur van Eyelove: 'Klanten kunnen in eerste instantie niet geloven dat wij niets extra’s rekenen voor een oogmeting, ontspiegeling en kraswerende laag. Bij ons kost een multifocale bril dus echt 99 euro en geen cent meer. Ook René is erachter gekomen dat je niet te veel hoeft te betalen voor een mooie eigentijdse bril.'
René Froger is enthousiast over zijn nieuwe missie: 'Ik was gewend om veel te betalen voor een bril en ik was echt verbaasd dat je bij Eyelove voor zo weinig geld een mooie, complete en goede bril kunt kopen. Je stapt zonder afspraak naar binnen en de oogmeting is altijd gratis. Een bril kopen was nog nooit zo makkelijk en voordelig en dat mag heel Nederland weten.'
Brillenmarkt veroveren
Eyelove is de eerste brillenverkoper in Nederland die lage all-in prijzen rekent voor brillen op sterkte. Veel opticiens lokken nog altijd hun klanten met ogenschijnlijke lage prijzen. Maar eenmaal in de winkel worden veel klanten geconfronteerd met dure maar noodzakelijke extra’s zoals ontspiegeling en een kraswerende laag. Bij Eyelove zijn er geen verrassingen aan de kassa. Een bril op sterkte kost 49 euro en een multifocale bril 99 euro. De aanpak blijkt een succes, want Eyelove groeide in korte tijd uit tot een brillenketen met 150 verkooppunten in Nederland en België. Ieder jaar verkoopt Eyelove zo’n 200 duizend brillen, wat neerkomt op een marktaandeel van bijna 7 procent.
Eyelove is een prijsvechter in de brillenmarkt en verkoopt in Nederland en België brillen tegen vaste lage prijzen via 150 shop-in-shops in apotheken en winkels. Bij ieder verkooppunt kunnen klanten kiezen uit ruim 200 monturen en wordt er gratis een oogmeting verricht met geavanceerde oogmeetapparatuur. Door kwalitatief hoogwaardige brillen te verkopen tegen lage prijzen, wist Eyelove binnen enkele jaren in Nederland een marktaandeel van bijna 7 procent op te bouwen.
Foto: Nick van Ormondt
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing