Roel Kooi naar PilotStudio

Roel Kooi naar PilotStudio
  • Bureaus
  • 17 jan 2018 @ 14:41
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Roel Kooi wordt zakelijk directeur bij PilotStudio in Amsterdam. Kooi was één van de oprichters van Tuvalu Media in 2006. Eind 2014 nam hij een belang in Formula Once.

Met televisietitels als Jinek, Hoe heurt het eigenlijk? en Beste Kijkers, online titels Amayzine.com,  Franska.nl en FavorFlav.com en events als De Avond van de Film- en Jazzmuziek, heeft PilotStudio zich in vijf jaar tijd ontwikkeld tot een allround mediabedrijf.

Kooi is momenteel ook voorzitter van de Vereniging van Onafhankelijke Televisie Producenten (OTP). Kooi: ‘PilotStudio is één van de hardst groeiende contentproducenten van Nederland met supercreatief Ewart van der Horst aan de stuurknuppel. Ik kan hem op een aantal vlakken ontlasten en we delen een zienswijze op de ontwikkelingen én de toekomst van content in de media-industrie. Ik denk dat we de potentie die in dit bedrijf zit er nu nog sneller uit kunnen halen.’

Ewart van der Horst, de uitgever van PilotStudio, heeft bijzonder veel vertrouwen in Kooi. ‘Ik ken Roel al heel lang en ik ben blij en vereerd dat hij mijn zakelijke copiloot wil worden. Het is altijd fijn om samen te werken met mensen die iets beter kunnen dan jij zelf,’ aldus Van der Horst.

De productiemaatschappij en online uitgever begon ooit met de ambitie om klein te blijven, maar blijft groeien door haar sterke televisie- en eventportefeuille én het succes van de online titels. Dit jaar lanceert PilotStudio nog meerdere online titels, waaronder mannenmagazine Falder.nl, een businesswebsite en een platform voor innovatie, techniek en wetenschap.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken