Amma Awards uitgebreid met Merk van het Jaar

Amma Awards uitgebreid met Merk van het Jaar
  • Bureaus
  • 16 feb 2018 @ 00:27
  • 39512 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • CampagnesAwardMediabureauMerken

Inzending voor de Amma Awards is weer geopend, ditmaal met een nieuwe categorie. ‘Media-adverteerder van het jaar’ verdwijnt ten gunste van de categorie Merk van het Jaar. Consumentenmerken worden voortaan beoordeeld in plaats van het concern erachter.

Daarnaast zijn de criteria aangescherpt tot de essentie van de categorieën. Vorig jaar ontving de organisatie 144 inzendingen in elf categorieën vanuit media-exploitanten, adverteerders en diverse bureaus. Inschrijven kan via de online module www.mwg.nl/awards/inschrijven. De module sluit vrijdag 9 maart om 17.00 uur.

Wie uiteindelijk de felbegeerde Amma’s in de wacht slepen, wordt bekend gemaakt op donderdag 17 mei tijdens de feestelijke uitreiking in Theater Amsterdam. Voor negen categorieën wordt per categorie een professionele vakjury samengesteld. De nominaties en winnaar in de categorie Carl Lipp-prijs (mediavertegenwoordiger van het jaar) worden bepaald door een online enquête onder adverteerders en mediabureaus. Het YIM Mediatalent van het jaar wordt door een jury gekozen aan de hand van een workshop waarin een case moet worden uitgewerkt en gepresenteerd.

De elf AMMA-categorieën voor 2018 zijn:

  • Beste gebruik van een medium
  • Beste engagementstrategie
  • Beste media-innovatie
  • Beste mediaperformance
  • Beste mediastrategie
  • Carl Lipp-prijs (Mediavertegenwoordiger van het jaar)
  • Hans du Chatinier-prijs (onderzoek)
  • Mediabureau van het jaar
  • Media-exploitant van het jaar
  • Merk van het jaar
  • YIM Mediatalent van het jaar

De AMMA (Annual Masters of Media Awards) is een initiatief van MWG en zijn dé mediaprijzen in de Nederlandse communicatiebranche. Deze awards belonen de beste mediaprestaties van een jaar en werden in 2001 voor het eerst uitgereikt.

MWG is de branchevereniging van en voor mensen in de commerciële communicatie en wil een verbindende rol spelen tussen media, merken, content, tech en data. De leden zijn werkzaam bij onder meer adverteerders, digitale bureaus, media- en onderzoeksbureaus, media-exploitanten en uitgevers. 

Het doel van de MWG is om via diverse events, bijeenkomsten en publicaties de kennis op mediagebied van leden en vakgenoten te verbreden en verdiepen. Daarnaast is de MWG een sociaal platform dat de mogelijkheid biedt mensen uit het vak te ontmoeten. 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken