Ford breekt record van grootste billboard ter wereld

Ford breekt record van grootste billboard ter wereld
  • Bureaus
  • 28 feb 2018 @ 00:40
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • OutdoorMerkenReclame

Ford heeft het Guinness-record gebroken van de advertentie op het grootste billboard ter wereld, na het onthullen van een reclamebord van 5.265 m2 (pakweg twintig tennisbanen) voor de nieuwe Ford EcoSport op het markante Espana Building in het centrum van Madrid.

Een  jurylid van Guinness World Records heeft de installatie van 2.000 kilo geïnspecteerd en vastgesteld dat de officiële recordpoging voor grootste billboard is geslaagd en het vorige record, gevestigd in Dhahran in Saoedi-Arabië, met 242 m2 heeft verbroken.

Elena Burguete, marketingdirecteur van Ford Spain: 'Onze boodschap is "Go Further" en dat is precies wat we voor ogen hadden met deze campagne voor de nieuwe EcoSport. Het is een prachtige manier om de boodschap "Life is out there, are you?" uit te dragen aan zoveel mogelijk mensen, in hartje Madrid.'

Donatie aan uitzendbureau voor gehandicapten

Het billboard blijft op zijn plek tot eind februari. Daarna wordt het gedoneerd aan de Apascovi Foundation, een uitzendbureau voor mensen met een handicap, waar alle gebruikte materialen worden hergebruikt.

De stijlvolle nieuwe Ford EcoSport, ontworpen voor het leven in en buiten de stad, is nu in heel Europa te koop en wordt voor het eerst aangeboden als een sportieve, op Ford Performance geïnspireerde EcoSport ST-Line. Voor de autoliefhebber: technologieën voor bestuurdersassistentie, waaronder SYNC 3-connectiviteit BLIS en een achteruitkijkcamera zijn beschikbaar op de EcoSport.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken