Fresh Air Challenge: 'Doe niet normaal. Als je wil opvallen tenminste'
- Bureaus
- 19 feb 2018 @ 09:48
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CommunicatieCreatie
- 19 feb 2018 @ 09:48
- Lucas Boon
Meer creativiteit en innovatie in out of home communicatie, dat is het doel van de Fresh Air Challenge. De kick-off vond afgelopen vrijdag plaats bij G-Star en MT was uiteraard van de partij.
ADCN, Kinetic en Grey Amsterdam hebben de challenge ontwikkeld om bureaus, adverteerders en exploitanten jaarlijks de nieuwste mogelijkheden van OOH zelf te laten ontdekken.
Dinesh Sonak, managing director ADCN: ‘In Out of Home kunnen we nog veel meer leren van en samenwerken met de wereld van kunst, architectuur, technologie, design en social innovation. Samen met alle partners willen wij de winnende concepten echt tot leven brengen. De winnende teams gaan op inspiratiereis naar het D&AD Festival in Londen.’
De kick-off vond plaats in een locatie die creativiteit ademt: het hoofdkantoor van G-Star, een groot gebouw langs de A2 met veel licht en ramen. Onder meer sprekers van Kinetic, Studio Dumbar en Natwerk waren aanwezig om de creatieven vast te inspireren op het onderwerp: out of home communicatie.
Out Of Home can be huge sometimes, zo stelt Dennis Kuperus, global head of innovation bij Kinetic. Dat kan dus een billboard van Nike in de straten van New York zijn, maar ook voor marketeers en creatieven met kleinere budgetten is OOH interessant. denk aan reclame in abri's (bushokjes) of posters in wachtruimtes.
Liza Enebeis, creative director van Studio Dumbar, is enkele jaren geleden naar Nederland verhuisd en het valt haar op dat: 'Everything is designed here. Even the toilets', doelend op het karakteristieke vliegje in de urinoirs.
Frank de Ruwe (Natwerk) zijn advies is kort maar krachtig: wees anders dan anderen. Normal --> not normal. Tenminste, als je wel opvallen. Als voorbeeld gaf De Ruwe het werk dat hij met zijn bureau voor Febo maakte, met een 'drijf-in', Febo-slippers en de frikandel en kroket op één stokje.
Kick-off gemist maar wel enthousiast geworden? Maandag 12 maart is de deadline voor inzenden. Ga naar freshairchallenge.nl voor meer informatie.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- adcn
- studio dumbar
- communicatie
- fresh air challenge
- creative
- out of home
- kinetec
- dinesh sonak
- natwerk
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- ProRail kiest MediaMonks voor arbeidsmarktcommunicatie
Laatste Nieuws
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
- Bifi terug op TV met campagne... 16-04-2024
- Moco Museum ook in Londen, Fitzroy... 16-04-2024
- Finalisten van de Dutch Creativity... 15-04-2024
- Smyle-billboard door 135 000 stappen... 12-04-2024
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing