Fresh Air Challenge: 'Doe niet normaal. Als je wil opvallen tenminste'

Fresh Air Challenge: 'Doe niet normaal. Als je wil opvallen tenminste'
  • Bureaus
  • 19 feb 2018 @ 09:48
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CommunicatieCreatie

Meer creativiteit en innovatie in out of home communicatie, dat is het doel van de Fresh Air Challenge. De kick-off vond afgelopen vrijdag plaats bij G-Star en MT was uiteraard van de partij.

ADCN, Kinetic en Grey Amsterdam hebben de challenge ontwikkeld om bureaus, adverteerders en exploitanten jaarlijks de nieuwste mogelijkheden van OOH zelf te laten ontdekken. 

Dinesh Sonak, managing director ADCN: ‘In Out of Home kunnen we nog veel meer leren van en samenwerken met de wereld van kunst, architectuur, technologie, design en social innovation. Samen met alle partners willen wij de winnende concepten echt tot leven brengen. De winnende teams gaan op inspiratiereis naar het D&AD Festival in Londen.’

De kick-off vond plaats in een locatie die creativiteit ademt: het hoofdkantoor van G-Star, een groot gebouw langs de A2 met veel licht en ramen. Onder meer sprekers van Kinetic, Studio Dumbar en Natwerk waren aanwezig om de creatieven vast te inspireren op het onderwerp: out of home communicatie.

Out Of Home can be huge sometimes, zo stelt Dennis Kuperus, global head of innovation bij Kinetic. Dat kan dus een billboard van Nike in de straten van New York zijn, maar ook voor marketeers en creatieven met kleinere budgetten is OOH interessant. denk aan reclame in abri's (bushokjes) of posters in wachtruimtes. 

Liza Enebeis, creative director van Studio Dumbar, is enkele jaren geleden naar Nederland verhuisd en het valt haar op dat: 'Everything is designed here. Even the toilets', doelend op het karakteristieke vliegje in de urinoirs. 

Frank de Ruwe (Natwerk) zijn advies is kort maar krachtig: wees anders dan anderen. Normal --> not normal. Tenminste, als je wel opvallen. Als voorbeeld gaf De Ruwe het werk dat hij met zijn bureau voor Febo maakte, met een 'drijf-in', Febo-slippers en de frikandel en kroket op één stokje. 

Kick-off gemist maar wel enthousiast geworden?  Maandag 12 maart is de deadline voor inzenden. Ga naar freshairchallenge.nl voor meer informatie. 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken