ING en JWT onderzoeken waarde van vriendschap

ING en JWT onderzoeken waarde van vriendschap
  • Bureaus
  • 23 feb 2018 @ 11:47
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenStorytellingCampagnes

Love Beats Money is een sociaal experiment waarbij ING en J. Walter Thompson Amsterdam onderzoeken of mensen hun vriendschap of familieband belangrijker vinden dan geld. Dat levert bijzondere en emotionele momenten op.

Steeds zijn er twee mensen in beeld die vroeger een hechte band hadden, vrienden waren of familie zijn, maar die vanwege een geschil om geld geen contact meer met elkaar hebben. Deze twee mensen zijn los van elkaar geïnterviewd over de situatie, hun onderlinge relatie en het geld. Nadat ze beide elkaars interview bekeken hebben, krijgen ze de keuze: Is je vriendschap/familie belangrijker dan geld, kies dan voor het hart of is geld belangrijker kies dan voor het €-teken.

Johan van der Zanden, Head of Communications & Brand Experience ING Nederland en België: 'Geld is meer dan alleen een betaalmiddel. Geld kan je helpen om je doelen te verwezenlijken, maar het kan ook de onderlinge verhoudingen uit balans brengen. Met Love Beats Money hebben wij mensen opnieuw met elkaar in contact gebracht en getracht ze nieuwe inzichten te geven en drempels weg te nemen. De koppels zijn herenigd en gelukkig zijn ze daar allemaal blij mee. Liefde is uiteraard belangrijker dan geld. Wij willen mensen met deze film graag inspireren en raken.'

Bas Korsten, creative partner van J. Walter Thompson Amsterdam: 'Op het moment dat er een geldconflict tussen mensen in staat, valt alles stil. En aangezien ING het merk is van vooruitgang, past dit naadloos binnen alles wat we voor ING aan het doen zijn. We zijn heel blij dat de liefde ook in dit experiment alles overwint, hoe belangrijk geld we soms met z’n allen ook vinden. En dat is best een bijzondere, relativerende boodschap van een bank.'

De video 'Love Beats Money' is vanaf vandaag te zien via de social media-kanalen (YouTube, Facebook, Twitter en Instagram) van ING.

Credits

Klant: ING Nederland

Verantwoordelijk bij klant: Iris Fokkema, Thijs Jaski, Mirjam Smit, Marc Smulders

Bureau: J. Walter Thompson Amsterdam

Creatie: Amiran Yaghout, Bas Korsten

Business director: Alewijn Dekker

Producer: Dorine de Wilde

Productiemaatschappij: Holy Fools

Regisseur: Susanne Opstal

Producer: Frank de Kok, Wikke van den Burg, Defne Anit

Editor: Tim Wijbenga

Muziek: Eren Önsoy

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken