MakerStreet neemt belang in Kokoro Amsterdam

MakerStreet neemt belang in Kokoro Amsterdam
  • Bureaus
  • 15 feb 2018 @ 00:38
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • DigitaalCreatieZakelijk

Kokoro Amsterdam sluit zich aan bij MakerStreet, dat een minderheidsbelang neemt in het reclamebureau. Kokoro blijft een zelfstandig merk en zal blijven opereren vanuit de huidige locatie. De aansluiting biedt ruimte voor creatieve als zakelijke uitbouw van het aanbod, met name digitaal.

'We zijn een creatief bureau', zegt Merlijn van Vliet, mede-oprichter van Kokoro Amsterdam. 'Die creativiteit gebruiken we ook om ons aan te passen aan de veranderende (reclame)wereld. Heartvertising laat zich prima koppelen aan slimme technologie en nieuwe manieren om je doelgroep te bereiken. MakerStreet is de perfecte partner om ons bureau zowel creatief als zakelijk uit te bouwen.'

MakerStreet, in 2011 mede opgericht door Joris van Heukelom (ex-ceo digital Sanoma) herbergt alle digitale specialismen om merken, producten en diensten beter te maken en te differentiëren door middel van digital excellence, digitale productie en innovatie. Daar komt nu Marketing bij. Met Kokoro in het MakerStreet netwerk wordt de eerste stap gezet om de marketingpropositie solide in te richten. In de nabije toekomst zal MakerStreet verder gaan investeren om de digitale marketing tak verder uit te bouwen.

Maakcultuur

'Het is hard gegaan', zegt Micha Commeren, mede-oprichter van MakerStreet. 'De afgelopen twee jaar zijn we geschaald naar iets meer dan 200 mensen. Deze mensen belichamen meer dan tien unieke bedrijven en ondernemers in Amsterdam die allen cruciaal zijn als je stappen wil zetten in digital. En nog steeds staat de maakcultuur centraal. Daar zijn we best trots op.'

Kokoro Amsterdam werd in 2013 opgericht met als missie om de harten van mensen te verbinden met de harten onder de noemer 'heartvertising'. Heartvertising is een succesvolle aanpak voor merkcampagnes die het hart raken. Naast campagnes geeft het bureau ook invulling aan nog veel meer merkaspecten. Zoals PR, content- strategie, communicatie-platformen en digitale marketingconcepten. Deze krijgen binnen de nieuwe samenwerking meer de ruimte. 

Vandaag de dag telt Kokoro Amsterdam zestien medewerkers en werkt voor klanten als Simyo, Oxxio, NLziet, Trouw, Dirk van den Broek, Wildlands, De Persgroep, Fruittella en Gemeente Den Haag.  

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken