MakerStreet neemt belang in Kokoro Amsterdam
- Bureaus
- 15 feb 2018 @ 00:38
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - DigitaalCreatieZakelijk
- 15 feb 2018 @ 00:38
- Redactie Bureaus
Kokoro Amsterdam sluit zich aan bij MakerStreet, dat een minderheidsbelang neemt in het reclamebureau. Kokoro blijft een zelfstandig merk en zal blijven opereren vanuit de huidige locatie. De aansluiting biedt ruimte voor creatieve als zakelijke uitbouw van het aanbod, met name digitaal.
'We zijn een creatief bureau', zegt Merlijn van Vliet, mede-oprichter van Kokoro Amsterdam. 'Die creativiteit gebruiken we ook om ons aan te passen aan de veranderende (reclame)wereld. Heartvertising laat zich prima koppelen aan slimme technologie en nieuwe manieren om je doelgroep te bereiken. MakerStreet is de perfecte partner om ons bureau zowel creatief als zakelijk uit te bouwen.'
MakerStreet, in 2011 mede opgericht door Joris van Heukelom (ex-ceo digital Sanoma) herbergt alle digitale specialismen om merken, producten en diensten beter te maken en te differentiëren door middel van digital excellence, digitale productie en innovatie. Daar komt nu Marketing bij. Met Kokoro in het MakerStreet netwerk wordt de eerste stap gezet om de marketingpropositie solide in te richten. In de nabije toekomst zal MakerStreet verder gaan investeren om de digitale marketing tak verder uit te bouwen.
Maakcultuur
'Het is hard gegaan', zegt Micha Commeren, mede-oprichter van MakerStreet. 'De afgelopen twee jaar zijn we geschaald naar iets meer dan 200 mensen. Deze mensen belichamen meer dan tien unieke bedrijven en ondernemers in Amsterdam die allen cruciaal zijn als je stappen wil zetten in digital. En nog steeds staat de maakcultuur centraal. Daar zijn we best trots op.'
Kokoro Amsterdam werd in 2013 opgericht met als missie om de harten van mensen te verbinden met de harten onder de noemer 'heartvertising'. Heartvertising is een succesvolle aanpak voor merkcampagnes die het hart raken. Naast campagnes geeft het bureau ook invulling aan nog veel meer merkaspecten. Zoals PR, content- strategie, communicatie-platformen en digitale marketingconcepten. Deze krijgen binnen de nieuwe samenwerking meer de ruimte.
Vandaag de dag telt Kokoro Amsterdam zestien medewerkers en werkt voor klanten als Simyo, Oxxio, NLziet, Trouw, Dirk van den Broek, Wildlands, De Persgroep, Fruittella en Gemeente Den Haag.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing