McDonald's komt met vervolg Maestro-orkest
- Bureaus
- 14 feb 2018 @ 13:07
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ActivatieMerkenStorytellingCampagnesFood
- 14 feb 2018 @ 13:07
- Redactie Bureaus
Een jaar na de spraakmakende Maestro Burger-commercial met een groot live-orkest komt McDonald’s nu met een vervolg. Ditmaal worden gasten in hun auto verrast met een unieke beleving van de 'Maestro'.
Elke dag rijden meer dan 150.000 mensen door de McDrive in Nederland. Voor een aantal gasten voegt McDonald’s een heel speciaal filmisch sausje toe aan hun Maestro Burger om hen de bijzondere smaak nóg intenser te laten ervaren.
De reis door de McDrive wordt een filmavontuur om nooit te vergeten, met de gasten zelf in de hoofdrol. Een echte Hollywood-stem, een immens filmdoek op de parkeerplaats van de McDrive en muzikale begeleiding door een overweldigend orkest en koor (onder leiding van Guido Dieteren) maken van de eerste hap van de Maestro Burger een episch hoogtepunt.
Deze Maestro-campagne is een nieuwe episode in een serie opvallende films die duidelijk maken dat je voor gezelligheid en lekker eten bij McDonald’s moet zijn. Daarmee draagt de fastfoodketen de boodschap uit: 'Always Open For Good Times.' De eerdere Maestro-activatie werd ingestuurd voor het Cannes Lions Festival.
Darre van Dijk, Chief Creative Officer van TBWA\Neboko: 'De eerste Maestro film heeft inmiddels 90 miljoen views. We wilden doorbouwen op het succes van vorig jaar maar er wel weer een nieuwe draai aan geven. Het uitgangspunt blijft het zelfde. Een ultiem Good times gevoel bij het eten van de Maestro burger. Het feit dat we de parkeerplaats hebben omgebouwd tot de perfecte film scene met een live orkest maakt wat ons betreft dit moment episch met een dikke knipoog.'
Erwin Dito, Director Marketing, Communications & Consumer Insight McDonald’s Nederland: 'Dat spontane geluksmoment, is echt typisch McDonald’s voor onze gasten. We zien dat we gasten dat goede gevoel kunnen geven door hen te verrassen met spontaniteit. Met vers bereide nieuwe burger en nieuwe services maken we van een bezoekje aan McDonald’s elke keer weer een spontaan geluksmoment. Die spontaniteit vind je ook in de ijzersterke opvolger van de Maestro campagne terug. Authentieke reacties op een unieke belevenis als je van onze nieuwste Maestro Sweet & Spicy komt genieten.'
Patritia Pahladsingh, managing partner van TBWA\Neboko: 'De Maestro Burger is een platform waar we consistent voor communiceren. Dus een sequel maken voor The Maestro was een flinke uitdaging. Om verrassend te blijven hebben we dit keer voor de McDrive gekozen.'
Credits
Agency: TBWA\Neboko
Client: McDonald’s Nederland
Muziek: Guido Dieteren (Guido’s Orchestra)
Productiemaatschappij: WeFilm
Geluid: Good Sounds
Postproductie: Captcha!
Restaurant: McDonald’s Uithoorn
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing