VWS en Publicis One maken depressie bespreekbaar met Moodcamp

VWS en Publicis One maken depressie bespreekbaar met Moodcamp
  • Bureaus
  • 9 feb 2018 @ 00:27
  • 17888 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • EvenementActivatieMaatschappijCampagnes

Meer dan 800 mensen maakten depressie deze week bespreekbaar tijdens de Moodcamp in Beesd. Deze speciale obstacle-run bestond uit acht hindernissen die depressies verbeelden. De Moodcamp is onderdeel van de campagne ‘Hey! Het is oké, maak depressie bespreekbaar’ van het Ministerie van VWS.

Bezoekers waaronder bekende Nederlanders zoals Donny Roelvink gingen in ‘Het Zwarte Gat’, over de ‘Uit Balansbaan’ en trotseerden samen met staatssecretaris Paul Blokhuis ‘Het Web’. Zo ondervonden zij waarmee mensen met depressieve gevoelens worden geconfronteerd. Door meer begrip voor depressie, is het makkelijker om erover te praten. Zowel voor omstanders als voor mensen met een depressie.

De campagne ‘Hey! Het is oké, maak depressie bespreekbaar’ is geheel ontwikkeld door Publicis One in samenwerking met PR bureau HvdM en mediabureau Initiative.

Mischa Schreuder, creative director van Publicis One: 'Ruim 800.000 mensen lijden in Nederland aan depressie. Het bespreekbaar maken van zo’n groot probleem slaagt alleen als iedereen hun inzichten deelt en samen aan het resultaat werkt. Zo startte de ontwikkeling van de campagne met een tweedaagse innovatie-workshop met belangenverenigingen. En de obstakels bijvoorbeeld, die komen voort uit echte ervaringsverhalen. Ook binnen Publicis One komen een groot aantal capabilities en labels samen om alle aspecten van creatie, techniek en productie feilloos op elkaar af te stemmen en zo het maximale uit de campagne te halen.'

Naast de Moodcamp Obstacle Run waren er diverse mogelijkheden om met elkaar, ervaringsdeskundigen en professionals in gesprek te gaan. De populaire vlogger SAAR praatte openhartig over haar depressie met leerlingen van het Koningin Wilhelmina College uit Culemborg en het Segbroek College uit Den Haag. Ook was er rondetafelgesprek tussen psychiater Bram Bakker, Stichting Tweestrijd, Femke Sterken en het publiek. 




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events

Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken