VWS en Publicis One maken depressie bespreekbaar met Moodcamp
- Bureaus
- 9 feb 2018 @ 00:27
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - EvenementActivatieMaatschappijCampagnes
- 9 feb 2018 @ 00:27
- Redactie Bureaus
Meer dan 800 mensen maakten depressie deze week bespreekbaar tijdens de Moodcamp in Beesd. Deze speciale obstacle-run bestond uit acht hindernissen die depressies verbeelden. De Moodcamp is onderdeel van de campagne ‘Hey! Het is oké, maak depressie bespreekbaar’ van het Ministerie van VWS.
Bezoekers waaronder bekende Nederlanders zoals Donny Roelvink gingen in ‘Het Zwarte Gat’, over de ‘Uit Balansbaan’ en trotseerden samen met staatssecretaris Paul Blokhuis ‘Het Web’. Zo ondervonden zij waarmee mensen met depressieve gevoelens worden geconfronteerd. Door meer begrip voor depressie, is het makkelijker om erover te praten. Zowel voor omstanders als voor mensen met een depressie.
De campagne ‘Hey! Het is oké, maak depressie bespreekbaar’ is geheel ontwikkeld door Publicis One in samenwerking met PR bureau HvdM en mediabureau Initiative.
Mischa Schreuder, creative director van Publicis One: 'Ruim 800.000 mensen lijden in Nederland aan depressie. Het bespreekbaar maken van zo’n groot probleem slaagt alleen als iedereen hun inzichten deelt en samen aan het resultaat werkt. Zo startte de ontwikkeling van de campagne met een tweedaagse innovatie-workshop met belangenverenigingen. En de obstakels bijvoorbeeld, die komen voort uit echte ervaringsverhalen. Ook binnen Publicis One komen een groot aantal capabilities en labels samen om alle aspecten van creatie, techniek en productie feilloos op elkaar af te stemmen en zo het maximale uit de campagne te halen.'
Naast de Moodcamp Obstacle Run waren er diverse mogelijkheden om met elkaar, ervaringsdeskundigen en professionals in gesprek te gaan. De populaire vlogger SAAR praatte openhartig over haar depressie met leerlingen van het Koningin Wilhelmina College uit Culemborg en het Segbroek College uit Den Haag. Ook was er rondetafelgesprek tussen psychiater Bram Bakker, Stichting Tweestrijd, Femke Sterken en het publiek.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- overheid
- VWS
- Moodcamp
- volksgezondheid
- campagne
- depressie
- obstacle run
- evenement
- Publicis One
- ministerie
- activatie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing