Roorda wint LG account
- Bureaus
- 16 feb 2018 @ 14:34
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Klanten
- 16 feb 2018 @ 14:34
- Sjaak Hoogkamer
LG Electronics Benelux heeft haar communicatieactiviteiten bij Roorda Reclamebureau ondergebracht. In de pitch ging LG op zoek naar een fullservicebureau dat op alle kanalen kan excelleren.
Roorda is verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de brandstory tot de executie van het instore materiaal en catalogi voor de gehele LG-portfolio. Van tv en smartphones tot huishoudelijke apparaten als koelkasten, wasmachines, airco’s en draadloze stofzuigers. Roorda’s Social Hub zal de social activaties ontwikkelen.
CES
LG is o.a. de grondlegger van de OLED-techniek en maakte begin dit jaar indruk tijdens de CES in Las Vegas. De flinterdunne en flexibele (oprolbare) schermen, die niet alleen in smart tv’s en beeldschermen worden toegepast maar ook in mobile en verlichting, zijn volgens Roorda grensverleggend. Met OLED, maar ook met andere innovaties, voegen de producten van LG naar eigen zeggen waarde toe in het dagelijks leven van de consument en creëert LG Electronics nieuwe productcategorieën.
Roorda staat bekend om zijn gedragsbeïnvloedingscampagnes die gebaseerd zijn op evidence based strategieën. Roorda zet dit in voor diverse campagnes: vaak voor overheden (BOB, NIX18), maar ook voor dienstverleners als Tempo-Team, retailers als D-reizen en nu dus ook voor LG.
Geliefd
Joeri Jansen (creative director Roorda): ‘LG heeft een prima merkbekendheid, maar nog niet iedereen weet dat LG vooroploopt op het gebied van innovatie. Aan ons de uitdaging om LG niet alleen bekend maar ook geliefd te maken en het koopgedrag zo te beïnvloeden dat de ambitieuze doelstellingen worden gehaald. Deze grote nieuwe klant sluit aan op de groeistrategie van Roorda. Voor LG hebben we een afzonderlijke unit opgericht, waarin account, creatie en studio dedicated werken voor LG.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing