Super Bowl 2018: Steven Tyler, Alexa zonder stem en een rappende dwerg
- Bureaus
- 4 feb 2018 @ 17:48
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - TelevisieCampagnesMerkenCommercials
- 4 feb 2018 @ 17:48
- Jeroen Mirck
Meer dan honderd miljoen Amerikanen kijken zondag de finale van de Super Bowl, dus rinkelt ook weer de kassa in het reclameblok. MarketingTribune zet een aantal spraakmakende commercials van dit jaar op een rij, waaronder Kia, Pepsi, Doritos en Amazon.
De Super Bowl is een soort nationale feestdag in de VS. De sportwedstrijd is op zichzelf al spraakmakend (wint Tom Brady voor de zesde keer?), evenals het entertainment in de pauze (ditmaal wederom Justin Timberlake), maar ook de tv-commercials eromheen houden jaarlijks de gemoederen bezig. Waren er vorig jaar veel politieke boodschappen tegen de kersverse president Donald Trump, ditmaal draait het weer volop om sfeer, sterren en spektakel.
Spectaculair is in ieder geval de speciale spot van Kia, waarin Steven Tyler, frontman van rockband Aerosmith, de tijd even terug zet door een 'race in reverse'. De oude rocker stapt als herboren uit zijn Kia, onder het motto 'Feeling something again.'
Concurrentie tussen cola's
Pepsi en Coca-Cola proberen elkaar traditiegetrouw de loef af te steken. Pepsi lijkt te winnen met een commercial die eer betoont aan grote sterren die eerder hun opwachting maakten om de cola te promoten, waaronder Michael Jackson en Ray Charles. Coca-Cola kiest een heel andere koers en mikt specifiek op millennials.
Spraakmakend is de Amazon-commercial, ondanks dat digitale assistent Alexa haar stem verliest. Celebrity's nemen het over, wat resulteert in hilarische commentaren van onder meer Gordon Ramsey en Anthony Hopkins.
En die rappende dwerg? Dat is acteur Peter Dinklage, bekend uit Game of Thrones, die samen met Morgan Freeman een kekke rap uitvoert in een duistere kamer voor vuur en rook. Beetje weird, maar absoluut opvallend.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hornbach lanceert najaarscampagne 'Luister naar je handen'
- Van hobby naar bedrijf: de succesvolle groei van JorRaptor op...
- Techonomy sluit zich aan bij The Relevance Group
- ABN Amro illustreert in nieuwe campagne gekte op de huizenmarkt
- Nieuwe campagne Chassé Theater zet juist bezoekers in het...
- Campagne “Doe jij wel iets wat ertoe doet?“ wil leraren werven
Laatste Nieuws
- Make-over voor Food for Skin04-10-2024
- Bouwbedrijf Heijmans lanceert nieuwe... 04-10-2024
- Adobe kiest Dentsu Creative als... 03-10-2024
- Defensie lanceert nieuwe campagne... 02-10-2024
- KNGF lanceert campagne Hondicap01-10-2024
- Springbok en Joe Public breiden... 30-09-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing