Wederom Nederlandse handelsmissie Cannes Lions

Wederom Nederlandse handelsmissie Cannes Lions
  • Bureaus
  • 20 feb 2018 @ 15:39
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Reclame

De officiële kick off van de vierde editie van de Nederlandse creatieve handelsmissie tijdens het Cannes Lions Festival is een feit. In een centrale club aan het strand vinden bijeenkomsten, activiteiten, events en feesten plaats.

Het initiatief, waarmee zowel de Nederlandse als de internationale industrie bediend wordt, is ook dit jaar een bundeling van de krachten van 5 organisaties: ADCN, Dutch Digital Agencies & Dutch Digital Design, IAA Nederland, Orange Lions en de VEA. Een brede alliantie van ambassadeurs op het gebied van Nederlandse creativiteit vertegenwoordigt de Embassy of Dutch Creativity: van reclame, digital en design tot aan audio en film. Op de locatie, Long Beach, haken ook bestaande events aan op het programma.

Naast de events die daar door partners georganiseerd worden, is er dagelijks een eigen programmering op maandag tot en met donderdag van 14.30 - 17.30 uur. Het overkoepelende thema voor de programmering haakt in op de door Cannes Lions nieuw ingevoerde Lion: sustainability. Vorig jaar is in samenwerking met UN Global 2030 al een korte sessie hieraan gewijd. De sprekers zullen deels internationaal en deels nationaal zijn en laten zien wat het effect van creativiteit op sustainability is en kan zijn.

Nederlands talent

De missie is om Nederlandse partijen te verbinden aan internationale partners, talenten en media - maar ook aan elkaar. Dit gebeurt door Nederlandse creativiteit te vieren met een internationaal publiek, waar Nederland en de stad Amsterdam beiden gepromoot worden als de plek voor talent, partners en creatieve business. Kyra Roest (IAA): ‘De afgelopen edities hebben we het aantal ambassadeurs en partners weten uit te breiden. Met het aantrekken van internationale pers die de hele week op onze locatie aanwezig was, hebben we ook veel internationale juryleden, sprekers en merken te gast gehad. Onze eigen programmering zat ijzersterk in elkaar waardoor Nederlands talent en creativiteit goed op de kaart gezet is. De oproep van de directeur van de UN was voor ons ook echt een reden om op het succes van afgelopen jaren voort te borduren.’

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken