ADCN lanceert MESH, Festival of Creativity

ADCN lanceert MESH, Festival of Creativity
  • Bureaus
  • 21 mrt 2018 @ 12:43
  • 16500 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Creatie

ADCN en curator Gijs Stork lanceren op vrijdag 23 maart a.s. de eerste editie van MESH, een nieuw festival voor creativiteit in Amsterdam Noord.

Het doel van MESH is om alle creatieve disciplines in de Nederlandse creatieve industrie samen te brengen in een programma van exposities en talks. Tijdens MESH worden de nominaties voor de ADCN Awards – de Lampen – bekendgemaakt met exposities en presentaties van al het genomineerde werk.

Dinesh Sonak, Managing Director ADCN: ‘MESH gaat over het in elkaar grijpen van verschillende creatieve disciplines. Wij brengen creatieven uit de wereld van advertising en design graag in contact met de smaakmakers uit de brede creatieve industrie, zoals in architectuur, fashion, kunst, technologie. Op de grensvlakken van al die disciplines vindt de meeste innovatie plaats en zouden we vaker moeten netwerken.’

Kijkdagen

Volgens Sonak was er al lang de wens om de ADCN Kijkdagen terug te brengen, waar het creatieve vak het beste werk in advertising en design samen kan ontdekken en beleven. ‘Dit doen we met een expo op creatieve locaties in Amsterdam Noord, zoals het Atelier van Mellius, een schrijver en beeldend kunstenaar met een waanzinnige loods vol kunstobjecten, en in bioscoop FC Hyena.’

Kunstenaars en talenten

Curator Gijs Stork heeft een programma en expositie samengesteld met kunst, producten, installaties en lezingen van ontwerpers en kunstenaars als Vivianne Sassen, Label Breed, Vlisco, Dre UrHahn & Jeroen Koolhaas, Dropstuff, Mevis van Deursen, Valentijn Crouwel en David Carson. Sonak: ‘Bezoekers kunnen ook in gesprek gaan met dertig talenten van academies als Willem de Kooning, Gerrit Rietveld, Design Academy Eindhoven en ARTEZ over hun portfolio’s en dromen. We gaan het festival na deze eerste kleine editie laten uitgroeien tot iets groots in de komende jaren.’

MESH vindt plaats in Hotel de Goudfazant (registratie), Atelier van Mellius, FC Hyena en Hangar Amsterdam (Aambeeldstraat 10, Amsterdam) op vrijdag 23 maart van 10.00u tot 20.00u. In het Atelier van Mellius, brengt schrijver en beeldend kunstenaar Mellius de zeven levens en queestes van Oxzana Mendestov tot uiting in woord, beeld en geluid.

Tickets (inclusief een drankje) zijn te koop via adcn.nl en eventbrite.

Deelnemers aan MESH (expo en talks):

Onder andere: Artez, Collectie Arnhem, Bart de Baets, Creative Chef /
Jasper Udink ten Cate, Valentijn Crouwel, Design Academy Eindhoven, Elspeth Diederix, Dropstuff, Favella Painters, Freudenthal Verhagen, Conny
Groenewegen, Chantal Hendriksen, Insane, Suzanne Jongmans, Chris
Kabel, Willem de Kooning Academie, Klaas Kuiken, Label Breed, Fabian
Landewee, Joris Landman, Marry Me Jimmy Paul, Jelle Mastenbroek, Mevis van Deursen, Maureen Mooren, Studio NOMAN, Mona di Orio, Wouter Paijmans, Rietveld Akademie, Viviane Sassen, Schueller de Waal, Social Label, Space Encounters, Vlisco, Philip Vogelenzang, Sander Wassink, Carlo Wijnands, David Carson, Mariette Hoitink / HTNK, Remi Versteeg / Space Encounters, Josien Pieterse / Framer Framed, Ward Janssen / CineKid, Dre Urhahn & Jeroen Koolhaas / Favella Painters, Petra Janssen / Social Label, Antoinette van den Berg, Klaas Kuiken, David Carson, Dirk van der Kooij, Sander Wassink.

 

MESH wordt mede mogelijk gemaakt door Heineken, Panasonic, BeamSystems, Atelier van Mellius, Hans Boodt, Hotel de Goudfazant, FC Hyena, Hangar Amsterdam, New Amsterdam Film Company.

Design:Jacques Koeweiden, Paul Postma, Karin Janssen

 

 

 

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken