Defensie gaat weer werven, met Boondoggle

Defensie gaat weer werven, met Boondoggle
  • Bureaus
  • 27 mrt 2018 @ 13:05
  • 18439 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CampagnesRecruitmentStorytelling

Boondoggle lanceert in de aanloop naar de technische jobdag van 12 april een nieuwe wervingscampagne voor de Belgische Defensie. Deze campagne toont aan hoe dezelfde competenties zinvol zijn in twee totaal verschillende werelden.

Aangezien het niet altijd duidelijk is over welke competenties iemand juist moet beschikken om een bepaalde technische functie binnen Defensie uit te oefenen ging Boondoggle op zoek naar gelijksoortige banen in de burgerwereld.

In de campagne wordt eerst een beroeps-scène getoond binnen de burgerwereld, gevolgd door een 360-granden draai van de camera waardoor de kijker in een soortgelijke situatie belandt binnen Defensie.

Zo transformeert een automecanicien zichzelf in een F16-technieker, en krijgt een IT'er de kans om te sleutelen aan hoogtechnologische bewapeningsapparatuur.

Het concept wordt ingezet voor online video, sociale media, GDN bannering en digital Out Of Home.

In 2017 kreeg Boondoggle de opdracht om het merk Defensie terug in de markt te zetten met daarin een belangrijk aandeel voor rekruteringscampagnes. Het bureau ontwikkelde hiervoor eerder al de “Geen job, wel een missie”-campagnes.




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken