FCB creëert Mastercard-moment tussen vader en dochter

FCB creëert Mastercard-moment tussen vader en dochter
  • Bureaus
  • 16 mrt 2018 @ 00:17
  • 17214 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MerkenVideoStorytellingCampagnes

Voor een perfect moment laat je niks aan het toeval over. Vanuit deze strategische gedachte heeft FCB Amsterdam een emotionele film ontwikkeld over een dochter en haar vader. Het verhaal is een onderdeel van de nieuwe Safety & Security-campagne van Mastercard.

De gevoelige film draait om een vrouw die haar vader wil verrassen. Aan de hand van een foto uit haar jeugd knapt ze zijn oude en versleten auto op. Ze houdt daarbij continu controle en overzicht, maar soms moet ze het uit handen geven. Bijvoorbeeld bij de online aankoop van dezelfde zonnebril die haar vader op de foto droeg. Dan vertrouwt ze op Mastercard, want dat geeft haar garantie en zekerheid.

Aan het einde van de film wordt de vader verrast met de gerestaureerde auto. Pas dan blijkt dat dit perfecte moment draait om het herbeleven van de herinnering met haar vader en niet alleen om de auto.

Leuk detail: het script is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Creatie heeft zich laten inspireren door een collega die de auto van zijn overleden vader heeft gerestaureerd.

Credits

Klant: Mastercard | Verantwoordelijk bij klant: Marene Arnold, Phuong Nguyen | Bureau: FCB Amsterdam | CCO: Massimo van der Plas | Creatie: Rolf Bais, Wouter Kampman | Strategie: Kirsten Scholte | Account: Benjamin Messelink, Netteke Bak, Fabienne Molleman | TV-producer: Joze Rikken | Productiemaatschappij: Czar | Producent: Roos Blank | Regisseur: Willem Gerritsen | DOP: Robbie van Brussel | Offline editing: Schnitt Schneiders | Editor: Wouter van Luijn | Grading + post: De Grot | Sfx + mixage: Soundcircus | Voice-over: Thom Hoffman | Muziek: Jorrit Kleijnen


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken