KesselsKramer vernieuwt sportmerk Lotto

KesselsKramer vernieuwt sportmerk Lotto
  • Bureaus
  • 9 mrt 2018 @ 12:25
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesStorytellingMerken

Lotto, een grote speler in sport- en vrijetijdskleding uit Italië sinds 1973, vindt dat het tijd wordt om de grootste sportprestatie van allemaal te omarmen: je dagelijkse leven. Dit is de gedachte achter de nieuwe schoenen- en kledinglijn ‘Life's collection’. KesselsKramer ontwikkelde de campagne.

Lotto's lente- en zomercampagne vooe 2018 heeft als tagline ‘Life's for living’ en wordt vandaag gelanceerd in Italië, Spanje, Frankrijk, Portugal, Griekenland en Zuid-Amerika. De communicatie wordt uitgerold over verschillende digitale media, bevat een social en digital PR-strategie plus de lancering van een nieuwe webwinkel. Offline is er gekozen voor een sterke instore aanwezigheid, verschillende print advertenties en selectieve outdoor.

‘Life's for living’ speelt met het contrast tussen competitieve sport en je gewone dagelijkse leven. Hierdoor is de campagne luchtig en licht ironisch, wat aansluit bij de nieuwe aanpak van Lotto om het dagelijkse leven als kans te zien om te bewegen en te trainen, zonder daar al te moeilijk of serieus over te doen. 

De campagne is ontwikkeld door KesselsKramer, een onafhankelijk communicatiebureau opgericht in 1996 met vestigingen in Londen en Amsterdam en een productie-hub in Los Angeles. De fotografie was in handen van de Britse fotografe Steph Wilson. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken