Nuon zorgt dat iedereen meer uit de zon kan halen

Nuon zorgt dat iedereen meer uit de zon kan halen
  • Bureaus
  • 7 mrt 2018 @ 00:13
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MVOStorytellingCommercialsCampagnes

Waarom kopen als je ook kan huren? In de nieuwe campagne staat ‘meer uit de zon halen’ centraal. Het is de derde geïntegreerde campagne binnen de merkpositionering ‘Luisteren geeft energie’.

In de commercial zien we een vrouw zoeken naar zon voor haar plantje. Door naar klanten te luisteren begrijpt Nuon dat Nederlanders meer uit de zon willen halen, maar dat er voor velen vaak nog één ding echt in de weg staat.

Friso Westenberg, marketingcommunicatiemanager bij Nuon: ‘De investering in zonnepanelen kan een grote barrière zijn voor sommige mensen en die willen we weg halen. Bij Nuon kun je zonnepanelen ook huren voor je eigen dak. Geen investeringen, geen gedoe en het levert ook iets op. Met deze vernieuwende mogelijkheid biedt Nuon een compleet aanbod van zonoplossingen. Zo kan iedereen van de zon genieten.’

Gijsbregt Vijn, managing director Lemon Scented Tea: ‘De zoektocht naar zonne-energie is ons allemaal bekend. Dit hebben we vertaald naar een alledaags verhaal dat eindigt met een verrassend, sympathiek gebaar.’

Credits

Bureau: Lemon Scented Tea

Regie: Keith English

Productiemaatschappij: Signum

Producer: Sander Heeroma

Geluid: LAB-3

Postproductie: Captcha!

Verantwoordelijk bij klant: Guido Stein, Friso Westenberg, Helma Verstoep

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken