Peter Kan (FDOS): 'Entertainment geeft waarde een communicatie'
- Bureaus
- 14 mrt 2018 @ 10:43
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - EvenementPersonalia
- 14 mrt 2018 @ 10:43
- Lucas Boon
First Day of Spring bestaat vijf jaar en om dat te vieren houdt het bureau vijf avonden achtereen open huis, te beginnen op 21 maart ofwel de eerste dag van de lente. We vroegen managing director Peter Kan ernaar.
Vijf dagen feest, daar gaat nogal wat organisatie in zitten. Wat wil je er als bureau zelf uit halen?
We programmeren acts die we zelf, als team, te gek vinden. En dat doen we met een open huis, waarbij iedereen die wil -gratis- naar binnen kan. Die open cultuur past bij ons en onze manier van werken. Door ons kantoor open te stellen hopen we leuke momenten te kunnen delen met zoveel mogelijk enthousiaste mensen.
FDOS is met de jaren van event- naar reclamebureau gegaan. Vanwaar deze switch?
We begaven ons altijd al op het snijvlak van entertainment, marketing en reclame. Voorheen bouwden we zelf entertainment merken en organiseerden we evenementen en festivals in een opkomende dance-scene. Ons doel was toen al om mensen emtoioneel te raken. Nog steeds initiëren we zelf projecten, zoals Underworld in het Rijksmuseum. Zo'n project staat voor ons synoniem aan marketing en reclame anno nu: spraakmakende dingen doen die resoneren in popcultuur en daar (digitaal) verhalen over vertellen. Projecten die wezenlijk bijdragen aan de relevantie en uniciteit van merken.
De entertainmentindustrie kent ook een wat oppervlakkig karakter. Moeten jullie weleens -meer klassieke- marketeers overtuigen van het tegendeel?
We gebruiken onze ervaring in en liefde voor entertainment als grootste inspiratie voor reclame en marketing, maar zien entertainment als een breed begrip. We werken voor jonge, progressieve merken maar juist ook voor traditionele merken die bewust voor ons kiezen omdat ze iets anders, nieuws en verfrissends willen.
De consument is steeds moeilijker te bereiken met communicatie; of dat nou komt door versnippering van kanalen of door het feit dat nieuwe generaties zeer marketing bewust zijn. Entertainment geeft waarde aan communicatie die keihard moet raken om resultaat te halen. Wij geloven daarom in de kracht van entertainment als inspiratie voor impactvolle communicatie.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing