Activatiecampagne Redmint voor Vogelbescherming

Activatiecampagne Redmint voor Vogelbescherming
  • Bureaus
  • 27 mrt 2018 @ 12:57
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • KlantenWebsiteCampagnes

In de radio-uitzending van Vroege Vogels is zondagmorgen 25 maart de aftrap gegeven voor de campagne ‘Elke meter telt’ van Vogelbescherming Nederland. Met deze door Redmint ontwikkelde campagne roept Vogelbescherming sympathisanten op om geld te doneren.

Voor een bedrag van slechts 5 euro kan 10 vierkante meter raaigrasland omgezet worden in een bloemrijke weide, een voor weidevogels noodzakelijk leefbaar en gezonde habitat.

Met het broedseizoen voor de deur, wordt de vraag steeds nijpender waar de grutto’s, tureluurs en al die andere weidevogels nog kunnen broeden. Op de gifgroene graslanden van Nederland anno 2018 vinden ze nauwelijks een plekje. Er zijn bijna geen insecten meer, waarmee de jonge vogels gevoed kunnen worden. Het aantal weidevogels daalt daardoor dramatisch: de grutto met 60% en de kievit met 45%. Rijk en provincies steunen boeren onvoldoende: jaarlijks daalt het aantal grutto’s nog met 3 tot 5%. Vogelbescherming Nederland roept iedereen op te helpen bij het redden van weidevogels.

Voor de weidevogels is het vijf voor twaalf. Daarom telt elke meter. Met elk stukje monotoon grasland, dat verandert in een bloemrijk stukje is de weidevogel geholpen. Dat kan heel simpel door (minimaal) 5 euro te doneren via Redderijkeweide.nl. Met dit bedrag kan Vogelbescherming, in samenwerking met boeren, 10 vierkante meter eentonig grasland omtoveren in 10 vierkante meter bloemrijk grasland vol insecten en vogels. Met het geld van ‘Elke meter telt’ pakt Vogelbescherming vijf grote gebieden aan, waar weidevogels een goede kans hebben te overleven en zich uit te breiden. Voor 1 juli wil Vogelbescherming voldoende financiële middelen hebben voor 100.000 vierkante meter weiland.

Consumenten kunnen echter nog meer doen. Het beschermen van weidevogels begint namelijk al op de winkelvloer in de supermarkt. Gewone zuivelproducten zijn desastreus voor de vogels op het platteland. In filmpjes op Redderijkeweide.nl roepen de cabaretiers Camilla Dreef en Klaas van der Eerden supermarktklanten daarom op om voor vogelvriendelijk geproduceerde zuivel te kiezen. Om consumenten te informeren om wat voor zuivelproducten het gaat, is op de website de Zuivelwijzer ontwikkeld.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken