Renault stelt vakvrouw centraal in bedrijfsauto-campagne
- Bureaus
- 8 mrt 2018 @ 17:36
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkMerkenCampagnes
- 8 mrt 2018 @ 17:36
- Redactie Bureaus
Renault Nederland lanceert een nieuwe bedrijfswagencampagne en zet daarin de vrouwelijke vakman centraal. De reden is simpel: de wereld van communicatie rondom bedrijfsauto’s toont doorgaans de stereotypen en clichés.
Renault breekt met die conventies en plaatst onder de noemer ‘Bedrijfswagen voor de vakman’ de vakvrouw op een voetstuk.
Vanuit de merkwaarden Passion for Life, de people centric aanpak en het feit dat Renault zich laat inspireren door het leven, maakt Renault met deze campagne een sociaal statement. En houdt werkend Nederland een spiegel voor: er is meer dan stereotypes en clichés.
Renault Bedrijfswagens zijn ontworpen voor de vakman. En vrouwen zijn dat net zo vaak als mannen. Renault eert in deze campagne de vrouwelijke vakman: de scheepsbouwer, hoefsmid en vliegtuigmonteur. Het toont tegelijkertijd de noodzaak voor bedrijven, dat als ze het groeiende tekort aan arbeidskrachten het hoofd willen bieden, ze zich meer moeten openstellen voor vrouwen.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- ProRail kiest MediaMonks voor arbeidsmarktcommunicatie
Laatste Nieuws
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
- Bifi terug op TV met campagne... 16-04-2024
- Moco Museum ook in Londen, Fitzroy... 16-04-2024
- Finalisten van de Dutch Creativity... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing