Renault stelt vakvrouw centraal in bedrijfsauto-campagne

Renault stelt vakvrouw centraal in bedrijfsauto-campagne
  • Bureaus
  • 8 mrt 2018 @ 17:36
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkMerkenCampagnes

Renault Nederland lanceert een nieuwe bedrijfswagencampagne en zet daarin de vrouwelijke vakman centraal. De reden is simpel: de wereld van communicatie rondom bedrijfsauto’s toont doorgaans de stereotypen en clichés.

Renault breekt met die conventies en plaatst onder de noemer ‘Bedrijfswagen voor de vakman’ de vakvrouw op een voetstuk.

Vanuit de merkwaarden Passion for Life, de people centric aanpak en het feit dat Renault zich laat inspireren door het leven, maakt Renault met deze campagne een sociaal statement. En houdt werkend Nederland een spiegel voor: er is meer dan stereotypes en clichés.

Renault Bedrijfswagens zijn ontworpen voor de vakman. En vrouwen zijn dat net zo vaak als mannen. Renault eert in deze campagne de vrouwelijke vakman: de scheepsbouwer, hoefsmid en vliegtuigmonteur. Het toont tegelijkertijd de noodzaak voor bedrijven, dat als ze het groeiende tekort aan arbeidskrachten het hoofd willen bieden, ze zich meer moeten openstellen voor vrouwen.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken