SNS en Alfred tonen hoe Nederlanders onderhandelen
- Bureaus
- 20 mrt 2018 @ 10:16
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCommercialsWinkelenPrijs
- 20 mrt 2018 @ 10:16
- Redactie Bureaus
Onderhandelen, Nederlanders zijn er niet goed in. Alfred heeft dit gegeven verbeeld in een nieuwe SNS-commercial, in de vorm van een western-achtige shootout. Met verrassende uitkomst.
Wij Nederlanders vinden onszelf behoorlijke koopmannen, maar als puntje bij paaltje komt vinden we onderhandelen maar lastig. We staan met knikkende knieën bij de keukenboer. We schamen ons om te vragen om korting bij de elektronicazaak. SNS snapt dat het ongemakkelijk is om te vragen om voordeel. Daarom krijgen klanten bij SNS Combinatievoordeel, en daar hoeven ze niet om te vragen.
TN’er (Typische Nederlander) Bart stapt in de nieuwe tv-commercial van SNS vol goede moed een witgoedzaak binnen voor een wasmachine en een droger. En omdat hij twee apparaten wil aanschaffen moet er toch een dealtje te maken zijn, vindt hij. Maar dat blijkt eenmaal in de winkel nog een stuk lastiger dan gedacht, over korting beginnen. SNS snapt dit. Dus krijgen klanten die bij SNS meerdere producten hebben voordeel zonder dat ze daar om hoeven te vragen. Korting op je hypotheekrente bijvoorbeeld, als je ook een betaalrekening hebt. 'Da’s een bank die ’t snapt', vindt TN’er Bart.
Behalve de commercial, ontwikkelde Alfred samen met SNS de strategie en het concept van de totale campagne. Tijdens de campagne worden naast TV ook radio, online advertising, winkel en 1-op-1 communicatie, PR en social media ingezet.
Credits
Verantwoordelijk bij klant: Patrick Kuijsters, Mariëlle Krouwel, Maartje Bersi
Bureau: Alfred International
Creatie: Jorn Kruijsen, Jeroen van de Sande
Strategie: Gabriël Snuverink, Edward van de Ridder
Account: Eddy Salfischberger, Danielle Boskemper, Joost van der Pol
RTV producer: Carmen Ramsaran
Productiemaatschappij: Suikerdepot
Executive producer: Paul Harting
Regisseur: Werner Damen
Offline editor: MRTN Martin Heijgelaar
Post productie: The Compound
Mediabureau Vizeum: Evert Bronkhorst
Muziek: Cris&Jef
Sound design: Studio Alfred Klaassen
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing