Arag en True Ideas staan op tegen bullebakken

Arag en True Ideas staan op tegen bullebakken
  • Bureaus
  • 19 apr 2018 @ 12:03
  • 27869 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CampagnesCommercialsMerkenReclame

True Ideas heeft voor Arag een nieuwe campagne ontwikkeld voor televisie en in diverse (vak)bladen. Daarin wordt het juridische bedrijf neergezet als een bestrijder van bullebakken.

De campagne introduceert een compleet nieuwe thematiek, die toch helemaal vertrouwd is omdat hij teruggaat naar de reden waarom Arag in 1935 is opgericht. Oprichter Heinrich Fassbender zei toen: 'Ik wil ieder individu de mogelijkheid geven om voor zijn of haar rechten op te komen. Niet alleen de mensen die een advocaat kunnen betalen.' Daarom luidt de nieuwe pay-off: 'Arag voor iedereen.'

'Niet alleen de bullebakken moeten hun recht kunnen halen'

De insights zijn als volgt geformuleerd: Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken: die aannemer die zijn afspraken niet nakomt, een webshop die zijn eigen garantiebepalingen niet toepast, of die ene buurman die zijn schutting een metertje op jouw erf heeft gezet: Bullebakken. Ze hebben een grote mond, geld genoeg, of de juiste vriendjes waardoor ze denken er wel mee weg te komen. Maar Arag vindt dat iedereen zijn recht moet kunnen halen.

Gert-Jan Siebelink, manager Corporate Communicatie en Marketing Manager van Arag: 'Met deze campagne starten we een nieuw hoofdstuk voor Arag. We onderstrepen waar we voor staan en wat we doen: het recht toegankelijk en betaalbaar maken voor iedereen en het oplossen van juridische problemen. We gaan daarmee terug naar de reden waarom ons bedrijf in 1935 is opgericht.'

Van verzekering naar oplossing

Waar Arag zich tot dusver positioneerde als rechtsbijstandsverzekeraar, komt de nadruk nu te liggen op de juridische oplossingen die ze haar klanten biedt. Want als het nodig is, staan er ruim 450 juristen klaar. Verdeeld over specialistische teams in alle rechtsgebieden, maar met een belangrijke overeenkomst: ze staan voor hun klanten en hebben een broertje dood aan onrecht.

Gedurende heel 2018 is de campagne zichtbaar. Er wordt gestart op televisie, met een ‘manifest-film’ van 40 seconden, waarna de boodschap ook in andere middelen en kanalen zal worden uitgerold.

Credits

Klant: Arag

Bureau: True Ideas

Creatives: Bart te Riele, Bas Derks 

Agency Producer: Niels Scheide 

Account: Maaike Veenstra, Mariska Wilschut

Creative director: Pieter Dingemans

Designer: Chris van der Werff, Bas de Ligt

Verantwoordelijk bij klant: Gert-Jan Siebelink, Evert Franken, Peter van Houdt

FIlm en fotografie: HazazaH

Regisseur: Victor Vroegindeweij

Director of Photography: Gregg Telussa

Executive Producer: Jeroen van den Idsert

Producer: Marty Keizer, Cynthia Fidder

Edit: Fatih Tura, Patrick Schonewille

Grading: De Grot

Colorist: Joppo

Music & sound design: Audentity

Online: De Franse Kamer




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken