BVA wil eigentijdse netwerkorganisatie zijn

BVA wil eigentijdse netwerkorganisatie zijn
  • Bureaus
  • 20 apr 2018 @ 00:52
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameMarketingStrategie

De Bond van Adverteerders (BVA) wil een meer actieve en eigentijdse netwerkorganisatie worden. Tijdens de ALV op 18 april zijn de plannen aan de leden voorgelegd. BVA zal per direct invulling geven aan deze plannen via de nieuwe programmering voor het najaar.

Doel van de beoogde netwerkorganisatie is om kennisdeling centraal te stellen. De kennisdeling richt zich met name op verantwoorde en effectieve communicatie van adverteerders. Leden werken samen op actuele, afgebakende en relevante onderwerpen in de vorm van taskforces. De verwachting is dat er nog meer een digitale focus komt, gezien de grote vraagstukken die er op dat gebied voor adverteerders liggen. Afhankelijk van het onderwerp zoekt de taskforce de samenwerking op met andere relevante partijen. Het voorstel voor de vernieuwde koers werd tijdens de ALV omarmd door de leden; het is logisch en sluit aan bij de maatschappelijke ontwikkelingen. 

Eerste stappen

BVA kijkt terug op een succesvol jaar met meer relevante bijeenkomsten die goed gewaardeerd worden door de leden. En waarin de eerste stappen naar een actievere netwerkorganisatie al zijn gezet. Met Ebiquity Nederland is afgelopen zomer het modelcontract mediabureau gelanceerd. Daarnaast participeert BVA met IAB en DLA Piper in de taskforce Privacy met als doel de markt te adviseren op het gebied van de General Data Protection Regulation (GDPR) en de e-Privacy Verordening. Dit soort thema’s en bijeenkomsten vormen de basis voor de verdere programmering. 

Frenkel Denie, voorzitter Algemeen Bestuur BVA: 'We hebben een goed jaar achter de rug, maar zien ook dat het hele medialandschap steeds ingewikkelder wordt en moeilijker te overzien is. Veel adverteerders ‘worstelen’ met de vraag hoe om te gaan met de digitale transformatie. Antwoorden waar je als adverteerder mee verder kunt, vind je sneller samen. Het doel van de taskforces is met een onderwerp aan de slag te gaan en de uitkomsten terug te rapporteren aan de leden van BVA en aan de branche, om zo de branche weer verder te helpen.'

Wisselingen in BVA-bestuur

Naast de aangekondigde netwerkorganisatie keurde de ALV de benoeming van twee bestuursleden goed: Valerie van Schaick, Head of Marketing and Communication Nestlé, en Brenda Smith, Director Marketing and Customer Experience AS Watson, treden officieel toe tot het bestuur van BVA. Met dank voor hun inzet werd afscheid genomen in het bestuur van Roland van Maanen (Business Openers) en Debbie de Wagenaar (FrieslandCampina). 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken